נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות הגישה תביעה לבית הדין לעבודה, בשם אישה עם מוגבלות נפשית, אשר הגישה מועמדות למשרה התואמת את כישוריה ונפסלה לאחר שעדכנה את המעסיק על מוגבלותה. בית הדין קבע שמדובר באפליה ופסק לה פיצוי של 35 אלף שקלים.

האישה, אחות מוסמכת במקצועה, הגישה מועמדות לתפקיד אחות בבית אבות. האישה עדכנה את מנהלת משאבי האנוש על מוגבלותה וזו הבטיחה שתיתן לה שלושה ימי ניסיון.

בהמשך, האישה ביקשה תקופת ניסיון ארוכה יותר, אולם היא קיבלה תשובה ממנהלת משאבי האנוש, שהמשרה לא רלוונטית ולכן לא תוכל לקבלה. זאת למרות שהמשרה הייתה עדיין פתוחה ורלוונטית. יודגש כי האישה הינה מטופלת ויציבה ומזה מספר שנים היא עובדת בהצלחה בבית אבות אחר.

בעקבות הדברים, פנתה האישה לנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים, שפנו בשמה לבית הדין לעבודה בתל אביב. במהלך הדיון, טענו "מעונות יניב בע"מ", כי האישה לא נבחרה לתפקיד בשל סיבות ענייניות, לרבות העובדה שבמקום עבודה קודם היא פוטרה בשל מקרה מסוים.

בתגובה טענה האישה כי לא פוטרה, אלא התפטרה והמקרה שקרה לה, קורה לאחיות רבות בעבודה השוטפת, כאשר בעניינה זקפו זאת לחובתה רק בשל מוגבלותה. כמו כן, על הטענה כי  התובעת לא תעמוד בעומס העבודה, טענה התובעת כי לא ניתן להסיק זאת ללא מתן הזדמנות.

לאחר ניהול התיק בבית הדין ושמיעת העדים, החליט בית הדין לעבודה כי מוטלת אחריות על מעסיקים לעשות מאמץ נדרש, על מנת לאפשר לאנשים עם מוגבלות להשתלב במקום העבודה. כמו כן, בית הדין החליט כי התובעת תקבל 35 אלף שקלים פיצוי, בגין הפרת הוראות חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. 

עו"ד סיגלית פורת גורנשטיין, ממונה על תביעות תעסוקה בנציבות: "מדובר בפסק דין אמיץ וחשוב שלא מפחד מהמוגבלות הנפשית אלא בוחן את האדם עצמו ויכולותיו. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות פועלת ללא לאות בתיקים אלה ופועלת להעלות עוד יותר את רף הפיצויים. התובעת בתיק, היא אישה אמיצה וחזקה ובזכות המאבק שהובילה עשינו עוד צעד חשוב בקידום שוויון הזכויות לאנשים עם מוגבלות והשתלבותם בחברה הישראלית."