היום (שני) התקיים בכלא ׳מגן-ניצן׳ במעמד נציבת בתי הסוהר רב גונדר קטי פרי, מנכ"ל המשרד לביטחון לאומי עו"ד שלמה בן-אליהו, מנכ"ל עמותת 'שכולו טוב' מר עופר כהן וסגל הפיקוד הבכיר של שב"ס, טקס חנוכת מפעל שוקולד הראשון בשב"ס בשיתוף פעולה עם עמותת ׳שכולו טוב׳. 

מפעל שוקולד חדש להעסקת אסירים פליליים עם מוגבלות (צילום: דוברות שב''ס)
מפעל שוקולד חדש להעסקת אסירים פליליים עם מוגבלות (צילום: דוברות שב''ס)

בית סוהר ׳מגן ניצן׳ הוא מתקן כליאה המאוכלס באסירים פליליים מתמודדי נפש הזקוקים לתמיכה. על מנת לשפר את תהליך השיקום שלהם ואת סיכוייהם להשתלב מחדש בחברה, יזמו בחטיבת התקון של שב"ס בשיתוף עמותת 'שכולו טוב' הקמת מפעל שוקולד בכלא. מטרת הפרוייקט לתת הזדמנויות עבודה ואפשרות לצבירת נסיון תעסוקתי במהלך ריצוי עונש המאסר על מנת שלאחר שחרורם יוכלו להשתלב בחברה בצורה מיטבית.

במפעל השוקולד מייצרים האסירים מארזי שוקולד באריזות חגיגיות ומיוחדות. תהליך ייצור השוקולד מספק לאסירים בנוסף לכלים וכישורי חיים, תחושת מטרה והישג המחזקים את ההערכה העצמית שלהם ועוזרים להם לפתח השקפה חיובית כלפי עתידם.
  
נציבת בתי הסוהר, רב גונדר קטי פרי: ״אני נרגשת להיות כאן היום ולקחת חלק בפתיחת מפעל השוקולד החדש בבית הסוהר 'מגן ניצן'. אני גאה לעמוד כאן ולראות את התוצר הסופי שנותן פתח, תקווה ומעוף לאסירים בבית הכלא ומכין אותם בצורה טובה יותר, מקצועית יותר ונכונה יותר לשחרור שלהם, לחיים שבחוץ. שב"ס זו משפחה ואני גאה להיות חלק מהמשפחה הזו שעושה דברים גדולים, משמעותיים וערכיים בתהליכי השיקום של האסירים״.

מפעל שוקולד חדש להעסקת אסירים פליליים עם מוגבלות (צילום: דוברות שב''ס)
מפעל שוקולד חדש להעסקת אסירים פליליים עם מוגבלות (צילום: דוברות שב''ס)

מנכ״ל המשרד לביטחון לאומי שלמה בן אליהו, נפגש טרם הטקס עם נציבת בתי הסוהר וסגל הפיקוד הבכיר לפגישה מקצועית על תקציב המשרד לשנים 2023-2024 ושוחח עם הנהלת שב״ס על אתגרי וייעדי הארגון ״אין ספק כי פרוייקט מפעל השוקולד הוא פרוייקט שתורם רבות לאוכלוסיה. העובדים בשירות בתי הסוהר פועלים מסביב לשעון באופן הראוי להערכה״. ציין בן אליהו והוסיף: ״במסגרת אישור תקציב המשרד לביטחון לאומי לשנים 2023-2024 ובמטרה לחזק את תחושת הביטחון האישי, חשוב לקדם את שירות בתי הסוהר גם בהיבט הטכנולוגי״.

מנכ״ל עמותת ׳שכולו טוב׳, עופר כהן: ״הפרויקט הינו צעד ראשון בשרשרת השיקום, המסייע ברכישת כלים, הזדמנויות ומיומנויות נחוצות על מנת להצליח במגזר התעסוקה. המטרה היא להכין את האסירים לשחרורם, ולאפשר להם להשתלב בהצלחה בחברה״.