"היה איש תעופה בכל רמ"ח איבריו": עומר לרר בן ה-63 מבית חנניה הוא הטייס שנהרג הבוקר (שלישי) בהתרסקות מסוק בשטח פתוח סמוך לנתניה. הוא הותיר מאחוריו את אשתו ענבל וארבעה ילדים, בהם חניך בקורס טיס. ההתרסקות אירעה ככל הנראה לאחר שבמהלך טיסת ריסוס המסוק אותו הטיס לרר פגע בכבל חשמל והתרסק.

לרר, טייס מנוסה עם למעלה מ-40 שנות ניסיון, עבד ב-21 השנים האחרונות כטייס בחברת אל על ובשנים האחרונות היה טייס של המטוסים המתקדמים של החברה – בואינג 787 (דרימליינר).

פראמדיק מד"א על התרסקות המסוק בנתניה (צילום: דוברות מד"א)

לפני כ-11 שנים הטיס לרר מטוס קל מסוג פייפר ונאלץ לבצע נחיתת חירום בשדה ליד מושב בית חנניה. לאחר הנחיתה המטוס התהפך, אך הוא והנוסע לא נפגעו.

"הוא היה בטיסת ריסוס ומאיזו שהיא סיבה נתקל בחוט חשמל. החוט נקרע והתלפף על המסוק ובעקבות זאת המסוק נחבט על הקרקע בצורה מאוד חזקה", סיפר אחד מחבריו של לרר. "עומר היה טייס מנוסה מאוד. הוא האחרון שזה היה צריך לקרות לו. במקור הוא מעומר ובחמש השנים האחרונות הוא התגורר בבית חנניה.

מידן בר, יו"ר איגוד הטייסים וטייס באל על, אמר בעצב לאחר היוודע דבר האסון: "כעמית לעבודה, עומר היה איש תעופה. אהב את זה, עסק בזה, הבין בזה הרבה מאוד והתעמק בזה. זה היה העולם שלו. הוא היה מקצוען ומקצועי. מעבר לזה, כאדם, עומר היה איש רעים להתרועע, נדיב, חייכן וחבר. אין אחד שיגיד עליו אחרת. יש תחושת צער כבד. עם זאת, אלה הם חיינו. נתקלנו במקרים מצערים לאורך השנים, אולי גם ניתקל בהם בעתיד. בכל פעם זה מכה בך מחדש, אבל זה לא מקל על הכאב וההלם.

"אנחנו בטוחים שרשויות החקירה בישראל יעשו כל מה שצריך, על מנת שאפשר יהיה אולי לחסוך את התאונה הבאה. אנחנו מאוד כואבים ומאוד עצובים על אדם מאוד מיוחד באופן חיובי שהלך מאיתנו. גם ברגעים קשים כאלה, עומר הותיר אחריו הרבה טוב, תכונות טובות, תחושות טובות, דרך חיים מעניינת. עומר השאיר בנו דברים טובים שישארו לעד".

הדיווח על ההתרסקות התקבל במד"א סמוך לשעה 10:00. "כשהגענו למקום ראינו את המסוק שהתרסק בשטח חקלאי פתוח. חילצו מתוכו גבר, כשהוא מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית קשה מאוד. ביצענו בדיקות רפואיות, אך הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו במקום", סיפרו חובש מד"א ולסיסלב סוקול והפראמדיק ירדן דהרי.

חוקרי תאונות של רשות התעופה האזרחית והמשטרה פתחו בחקירת נסיבות האירוע הטראגי.

בעקבות האירוע, במהלכו נפגע כבל מתח גבוה, נוצרו הפסקות חשמל ממושכות בשכונות קרית השרון, עיר ימים ואגמים בנתניה וכן בתל מונד אבן יהודה וקדימה-צורן. "היתה הפסקת חשמל של למעלה מארבע שעות. בהתחלה לא הבנו מה קרה ורק בהמשך התברר שזה בעקבות ההתרסקות של המסוק", סיפרה תושבת תל מונד.

איגוד הטייסים הישראלים מסר: "‏צער עצום נפל עלינו בתדהמה. חברנו היקר, עומר לרר, טייס אל על, נספה היום בתאונת מסוק אזרחי. ליבנו עם משפחתו היקרה. עומר, ממושב בית חנניה, היה איש מקסים ונעים הליכות, איש תעופה בכל רמ"ח איבריו אשר הטיס אין ספור כלי טיס שונים, היווה מודל לחיקוי והשראה. עומר הלך מאיתנו מוקדם מדי בטרם עת. יהי זכרו ברוך".

מסוק התרסק בנתניה. (צילום: דוברות מד"א)

חברו הקרוב אביב קדשאי, שגם הוא טייס, יצא מיד למקום מאזור עפולה על מסוק דומה וסיפר לוואלה!: "המסוק של כימניר מדגם רובינזון 44 היה מונח על צידו בשדה חיטה סמוך לפרשת דרכים ליד קו מתח גבוה. ראיתי חוט עליון של מתח גבוה קרוע. חוט היה מלופף בחלקו", סיפר. הוא הוסיף כי עומר היה טייס מנוסה מאוד, "הוא האחרון שזה היה צריך לקרות לו". 

כאמור, לפני כעשור לרר ניצל מהתרסקות מטוס קל בשדה פתוח סמוך למושב בית חנניה בו הוא מתגורר. הוא נאלץ לבצע נחיתת חירום בשדה סמוך לאור עקיבא. לאחר הנחיתה התהפך המטוס, אך הוא והנוסע לא נפגעו. 

בזמן הטיסה לרר הבחין בתקלה טכנית במנוע והחליט לבצע נחיתת חירום. הוא הצליח להנחית את המטוס בשטח פתוח סמוך למושב. לאחר הנחיתה, לפני עצירתו הסופית, הסתבכו גלגלי המטוס בצמחייה הגבוהה בשדה, וכתוצאה מכך הוא התהפך. השניים חילצו את עצמם ולא נזקקו לטיפול רפואי. לאחר המקרה הוא סיפר לוואלה! כי הוא "שמח מאד שזה נגמר כך", והוסיף שלא ידע מה היה הגורם לתקלה.