לא רק הכבישים, היערות, אתרי הטבע, הפארקים והאטרקציות יהיו עמוסים במהלך פסח. מאות אלפי ישראלים יטוסו לנופשים וטיולים בחו"ל והצפי הוא גם לעומסים כבדים בנמל התעופה בן גוריון ובמעבר הגבול טאבה בגבול מצרים.

ברשות שדות התעופה מעריכים, כי כ-200 אלף נוסעים צפויים לעבור במעבר הגבול בגין (טאבה) בחודש אפריל, בו חג הפסחא חל במקביל לפסח, עיד אל פיטר, יום הזיכרון ויום העצמאות – זינוק של כ-180 אחוז לעומת פסח אשתקד.

ברשות שדות התעופה הבהירו, כי מעבר הגבול פתוח 24 שעות ביממה לאורך כל השבוע. השעות המומלצות למעבר הן שעות אחה"צ – 20.00-16.00 והעריכו כי בימים העמוסים צפויים לעבור במעבר עד כ-13 אלף נוסעים.

ברשות שדות התעופה המליצו עוד לציבור הנוסעים להקדים ולרכוש אגרת מעבר מבעוד מועד באתר האינטרנט של חברת "מילגם". המעוניינים לעבור עם רכב במעבר יירשמו באתר מילגם (עד 70 רכבים ביום), יש לתרגם את רישיון הרכב מבעוד מועד לאנגלית (בתחנות ממסי ברחבי הארץ) ויש להקפיד על בדיקת יקי היד והמזוודות ולוודא, כי אין בהם מחסניות, תחמושת ופריטים האסורים למעבר.

עיירית אילת תעמיד לרשות הציבור הרחב חניון בתשלום לטווח ארוך בשטח הצפוני של שדה התעופה הישן. בתחילת החודש נפתח סמוך למעבר הגבול בגין חניון ציבורי בתשלום לכ-112 רכבים.

גם בנתב"ג צפוייה תנועת שיא של נוסעים. במהלך חודש אפריל צפויים לעבור בנתב"ג למעלה מ-2.2 מיליון נוסעים – גידול של כ-18% לעומת שנת השיא, 2019.

אתמול (שני) עברו בנתב"ג כ-89 אלף נוסעים. על פי הצפי, בימי עומסי כבדים יעברו בנתב"ג קרוב ל-100 אלף נוסעים ביממה ביותר מ-580 תנועות מטוסים בינלאומיות.

בימי ראשון – 9 ו-16 באפריל וביום שני – 10 באפריל, צפויים לעבור בנתב"ג כ-90 אלף נוסעים. ביום חמישי – 13 באפריל, יום השיא של פסח, יעברו בנתב"ג כ-98 אלף נוסעים.

החל מפסח ובעונת הנסיעות 2023 נוספו 13 חברות תעופה חדשות בנתב"ג והצפי הוא שהשנה תחצה תנוע הנוסעים בטיסות בינלאומיות בנתב"ג את ה-24 מיליון נוסעים בשנה.

במסגרת ההיערכות המיוחדת, רשות שדות התעופה והנהלת נתב"ג נערכו לעומסי שיא בערב החג ובמהלכו והוחלט על ביטול החופשה המורכזת של העובדים ותהיה נוכחות של כלל המנהלים. במקביל, הוקמה סיירת משפחות, במסגרתה צוותים של רשות שדות התעופה ינסו להקל על משפחות עם ילדים את הליך הבידוק הבטחוני. 

בנוסף, גם יהיה מסלול בידוק לשירות מהיר עבור הנוסעים שברשותם כבודת יד בלבד ואשר ביצעו רישום לטיסה (צ'ק אין) באמצעות האינטרנט מהבית.

ברשות שדות התעופה המליצו לציבור הנוסיעם שלא להגיע לנתב"ג יותר משלוש שעות לפני הטיסה, לעשות צ'ק אין והכי חשוב: להאזר בסבלנות וסובלנות.