יוקר המחייה בישראל הוא אחד הנושאים המטרידים ביותר עבור מרבית אזרחי המדינה. מים הם מצרך חיוני ובהתאם חשבונות המים הגבוהים מקשים על כולנו. תנועת אומ"ץ, הפועלת למען צדק חברתי ומנהל תקין, נרתמת למאבק – ודורשת מראש הממשלה נתניהו ושר הפנים מיכאל מלכיאלי להקים ועדה שתבחן את התנהלות תאגידי המים.

הרקע לדרישה הוא דוח מבקר המדינה משנת 2020. על-פי הדוח, ההוצאות האדמיניסטרטיביות של התאגידים מהוות 45% מכל חשבון מים – כך שכולנו משלמים באופן קבוע מחיר גבוה על חוסר היעילות של התאגידים שהוקמו בתחילת המאה על-מנת לשדרג את הטיפול במשאב החשוב.

"מתברר כי הגולם קם על יוצרו", כתבו יו"ר אומ"ץ פנחס פליצ'ה פלד ויו"ר המועצה הציבורית של התנועה, עו"ד יצחק מינא, לשר הפנים וראש הממשלה. "התאגדויות המים במתכונתן הנוכחית כיום אינן יעילות, ומייקרות באופן דרמטי את חשבון המים של כל אזרח ואזרח. יש להורות על עריכת רביזיה מידית שתמנע את הפגיעה הקשה באזרחי ישראל".

הפנייה נשלחה גם אל היועמ"שית, גלי בהרב-מיארה. פליצ'ה פלד ציין כי התנועה לא תרפה מהמאבק להפחתת העול המוטל על האזרחים, וכי אם לא תתקבל תשובה בהקדם, אומ"ץ תשקול את המשך צעדיה בנדון.