"המצפה מסמל את הערכים של נתן - טבע, נתינה ומולדת". כך אומר דוד כהן, אביו של סרן נתן כהן ז"ל, קצין שריון שנהרג במבצע צוק איתן, על "מצפה נתן" שהוקם על הגבעות הדרומיות של מודיעין ואשר נושא את השם של בנו. "יצאנו במבצע גיוס המונים, כדי לשדרג את המצפה הפסטורלי והמיוחד הזה, כדי שכולם ייהנו ממנו", הוא אומר.

סרן נתן כהן (23) ז"ל, נהרג ב־22 ביולי 2014, במהלך מבצע צוק איתן, באזור גזרת בית חנון ברצועת עזה, בעת ששימש כמפקד מחלקת טנקים בחטיבה 401 של השריון.

"נתן הוא הבן הבכור שלנו. הוא נהרג שלושה חודשים לפני החתונה. הכל כבר היה מאורגן לקראת החתונה שלו - אולם, די.ג'יי וכל מה שמסביב, ואז קרה האסון הנורא", מספר דוד כהן בעצב ומוסיף: "נתן נתן את כל כולו לחיילים ולמשפחה ונתן את נשמתו כדי להגן על עם ישראל. הוא נהג לומר לחייליו: 'אני לא מוותר לכם ולא מוותר עליכם', וזה ממחיש את הערכיות הרבה שלו של עמידה על ביצוע המשימות מצד אחד, אבל גם להיות האבא של החיילים שתחת פיקודו מהצד השני".

האסון גרם לאבל כבד בקרב בני משפחתו, חבריו, חייליו ומוקיריו הרבים של נתן כהן ז"ל ועד היום נמשך הקשר ההדוק בין בני המשפחה לחיילים ששירתו איתו בשריון, בהם פקודיו. "אני, אשתי לימור ובני המשפחה החלטנו ליישם את הרצון של נתן לבחור בחיים. לאחר מותו, החתונה של הבת שלנו הוקדמה, כדי להביא שמחה", הוא אומר.

"כשנה לאחר שנתן נהרג, יזם קצין ביחידת עוקץ בצה"ל, שגם הוא התגורר במודיעין, אבל לא הכיר את נתן, הקמת מצפה, שייקרא על שמו. המצפה הפסטורלי משקיף על נוף פתוח ומרהיב לכיוון פארק קנדה, מבוא חורון, נטף והרי ירושלים והוא כלל נדנדה וכמה שולחנות", מספר האב.

מצפה נתן, על שם סרן נתן כהן ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה,דוד כהן)
מצפה נתן, על שם סרן נתן כהן ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה,דוד כהן)

במהרה המצפה הפך למוקד עלייה לרגל לחובבי טיולים ורוכבי אופניים. "ההליכה מכיכר השוטר במודיעין עד למצפה, נמשכת כחצי שעה ורבים הגיעו למקום כדי לצפות בנוף המרהיב. בן נוסף שלי הציע לפני כשנה נישואים לחברתו במצפה וקיבלנו תמונות של זוגות נוספים שבחרו במצפה כדי להציע נישואין על רקע הפסטורליות והנוף הפתוח. זה מקום מיוחד", מוסיף האב. אבל מאז הקמת המצפה, לפני כשמונה שנים, השולחנות המעטים התפרקו והנדנדה נשברה ותוקנה כמה פעמים. 

"ביוזמה שלנו, המשפחה וחבריו של נתן, יצאנו במבצע גיוס המונים כדי לשדרג את המצפה הנפלא הזה. אנחנו רוצים להוסיף כמה שולחנות, לשפר את הנגישות וליצור פינה מאבן שיהיה חצוב עליה טנק. חשוב לנו שיהיה כיף להגיע למצפה, שמסמל את הערכים של נתן. עכשיו הגיע הזמן לשדרג את המצפה, להרחיב אותו, להוסיף אלמנטים ולהנגיש אותו לרבים נוספים. הצבנו יעד הגעה ל־180 אלף ש"ח בקמפיין גיוס ההמונים, כדי שנוכל לשדרג את מצפה נתן, ללא פגיעה בערך הנופי ולהפוך את אותו למקום שייתן לאנשים רבים אפשרות ליהנות מהנוף, למטיילים יחידים, לטיולי משפחות ולרוכבי אופניים. זו פנינת טבע".

כהן מקווה שמבצע גיוס ההמונים יאפשר להגשים את החזון של שדרוג מצפה נתן. "זה מצפה שנקרא על שמו, אבל אין בו אנדרטה והוא לא מקום הנצחה". שם הקמפיין לגיוס המונים: "רוצים לעשות משהו טוב? תרמו עכשיו להנוף של נתן" באתר Jgive.