דרמה בסוגית האימוץ: המדינה קבעה כי מעתה תבוטל המדיניות לפיה רק גיור על פי הרבנות הראשית יוכר לצרכי אימוץ של ילדים לא יהודים ע"י משפחות יהודיות, זאת לאחר בקשה שהוגשה בעניין ע"י בית המשפט. על פי ההחלטה, מעתה כל מקרה יבחן לגופו. 

על פי חוק אימוץ ילדים, על מנת לאמץ ילד שהוא בן דת אחרת, יש לגייר אותו, דבר שעד כה התבצע רק על פי הרבנות. בעתירה שהוגשה כבר לפני 20 שנה ולאורך השנים מאז, נטען בין היתר ע"י התנועה הרפורמית כי האופן שבו ניתן לגייר ילדים מאומצים הוא מפלה. 

בדיון שהתקיים בתאריך ה-14.3.23 בפני הרכב של תשעה שופטים, הם מתחו ביקורת על המדיניות של השירות למען היליד וביקשו מהמדינה לבחון את ביטול המדיניות, ושכל מקרה יבחן לגופו. 11 ימים מאוחר יותר, הודיעה המדינה כי היא מקבלת את הצעת בית המשפט, ושמעתה כל מקרה יבחן לגופו. 

"אנו מברכות על כך שלאחר שנים ארוכות הסכים משרד הרווחה לביטול המדיניות המפלה והפסולה של השירות למען הילד - האמון על טובת הילד המאומץ – לפיה נתנה עדיפות למשפחות אורתודוכסיות באימוץ ילדים. מצער מאוד כי נדרש מאבק משפטי בן 20 שנה על מנת לשנות את המדיניות המפלה", מסרה עורכת הדין ניקול מאור, מנהלת המחלקה לסיוע משפטי לעולים של התנועה הרפורמית, שייצגה את התנועה הרפורמית בעתירה שהוגשה בשנת 2003.

עוד נמסר מטעם התנועה: "דרישות מערך הגיור לצורך גיור קטינים הן: שמירת כשרות, שמירת שבת, התחייבות שהילד יקבל חינוך-ממלכתי דתי. משפחות שלהן ילדים שמתחנכים במסגרות חינוך ממלכתי נפסלו לאימוץ. כמובן שזוג חד-מיני נפסל מראש ללא קשר לאורח חייו היהודי".