תביעות של הורים גרושים על ניכור הורי הפכו זה מכבר לתופעה רווחת מדי בסכסוכי משמורת על ילדים. תיק שכזה נדון לאחרונה בבית המשפט לענייני משפחה בתל אביב.

השופטת דחתה את תביעת הנזיקין על סך 250 אלף שקל, שהגיש אב נגד גרושתו בטענה שהסיתה את שני בניו נגדו וגרמה לנתק ביניהם. בני הזוג התגרשו לפני כתשע שנים, לאחר 18 שנות נישואים. בנם הבכור (22) נמצא על הספקטרום האוטיסטי. הבן הצעיר כבן 20. זמן קצר לאחר הגירושים החל האב לנהל מערכת יחסים עם גרושה, אם לשני קטינים, ועבר להתגורר בביתה. על פי המתואר, הדבר גרם לקשיים לבנו הבכור.

השופטת איריס אילוטוביץ' סגל ציינה כי המפגשים בין האב לילדיו לא היו פשוטים כבר בחודשים הראשונים שלאחר הגירושים. בשלב מסוים סירבו הילדים להגיע לביתו, והמפגשים היו במקומות אחרים. קשיים אלו הובילו בסופו של דבר לנתק בין האב לילדיו.

עו"ד לירית אביטל בר נתן, שייצגה את האם: "האב טען כי מרשתי הגיעה לבית זוגתו ו'חטפה' את הילדים מהמקום בהיעדרו, אבל השופטת קיבלה את גרסתנו שלפיה הייתה זו זכותה המלאה ליטול את בנה האוטיסט לביתה משום שבהסכם הגירושים מצוין במפורש כי על האב נאסר להשאיר את הבן ללא השגחתו האישית ולו לרגע. בפסק הדין נכתב כי להתנהלות האב ובחירותיו הייתה השפעה על יחסיו עם ילדיו ועליו להכיר באחריותו לכך".

עו''ד לירית אביטל בר נתן (צילום: אביגיל עוזי)
עו''ד לירית אביטל בר נתן (צילום: אביגיל עוזי)

האב חוייב בתשלום 30 אלף שקל הוצאות משפט לאם והשופטת קבעה: "לשם חיזוק הקשר בין האב לילדיו נדרש הליך טיפולי ולא הליך משפטי".