פרסום ראשון: בית משפט המחוזי בירושלים גזר 8 שנות מאסר על מואב אבו חדיר, תושב מזרח ירושלים, שהודה כי היה חבר בארגון טרור ואף זרק מטען חבלה לעבר כוחות הביטחון.

אבו חדיר היה חבר ב'קוטב', תא סטודנטים של ארגון הטרור החזית הדמוקרטית באוניברסיטת אבו דיס. במהלך שנת 2022 אבו חדיר השתתף בהלוויה של קטין שנהרג מאש כוחות צה"ל כשהוא לבוש במדים צבאיים עם סממנים של ארגון הטרור.

בתחילת שנת 2021, אבו חדיר למד איך להכין מטעני חבלה בכדי להשתמש בהם נגד כוחות הביטחון. באירועי מאי 2021, בעת התפרעות בשועפאט, אבו חדיר יידה אבנים לעבר כוחות הביטחון וזרק על שוטר מטען צינור. אבו חדיר ביצע את פעולות הטרור כשהוא רעול פנים.

בנוסף, במהלך רמדאן 2021, סמוך ללילת אל קאדר, אבו חדיר יידה אבנים לעבר כוחות הביטחון במהלך התפרעות המונית שהתרחשה בהר הבית.

בשנה שלאחר מכן, במהלך רמדאן 2022, חבר של אבו חדיר העביר לו 9 כוורות זיקוקים בכדי לירות אותם לעבר כוחות הביטחון בהר הבית. אבו חדיר לקח את הזיקוקים ותכנן לירות אותם על הרכבת הקלה בירושלים.

פרקליטות מחוז ירושלים ביקשה לגזור 14 שנות מאסר על אבו חדיר, אך כאמור השופטת פנינה נויבירט החליטה להטיל עליו 8 שנות מאסר בלבד.

השופטת נויבירט כתבה בגזר הדין: "הנאשם הודה במסגרת הסדר הטיעון בעובדות כתב האישום המתוקן, ולכאורה קיבל אחריות על מעשיו וחסך הצורך בשמיעת עדויות. עם זאת, כעולה מתסקיר שירות המבחן, הנאשם התקשה לקבל אחריות לעבירות בהן הורשע, ונטה לצמצם את מעורבותו ולהפחית מחומרת מעשיו, ושירות המבחן התרשם כי לנאשם קושי בבחינת המסוכנות שבמעשיו ובהכרה בהשלכותיהם".