הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר

לפי עובדות כתב האישום, הנאשם שהינו טכנאי שיניים, ניהלו ביחד עם רופא שיניים מרפאה באזור הצפון, הם הפעילו את העסק והעניקו במסגרתו טיפולי שיניים עבור לקוחות. בכל שנות המס בתקופה הרלוונטית העלימו הנאשמים את הכנסותיהם מפקיד השומה סכום של כ-1.3 מיליון שקלים ולא דיווח לפקיד השומה על העסק, לא ניהל פנקסי חשבונות ולא דיווח על הכנסותיו.

בטיעונים לעונש, התביעה עמדה על חומרת המעשים, שביצע הנאשם תוך שהיא מדגישה כי מדובר במי שלא הודיע על פתיחת עסקו, לא ניהל ספרים כדין, לא הגיש דוחות, מכיוון שביקש להסתיר מפקיד השומה את הכנסותיו, הפיק הכנסות עליהן לא דיווח ולא שילם מס, והכל במטרה להתחמק מהמס. לעמדת המאשימה, מתחם העונש ההולם בנסיבות אלה, נע בין 10 ל- 24 חודשי מאסר. לאור אי הסרת המחדלים, ביקשה לקבוע את עונש המאסר, ברף הבינוני של המתחם.

מנגד, טען הסניגור, עו"ד אלי סרור, כי עמדת התביעה, אינה תואמת את מעשיו של הנאשם. מדובר בתיק בו יש שני נאשמים, ומרשו הוא טכנאי שיניים ונושא באחריות מופחתת לאירועי כתב האישום. בנוסף, הנאשם ערך הסכם שומה עם פקיד השומה והשמטת ההכנסה שלו, הנובעת מהסכם השומה, אינה כנטען על ידי המדינה, אלא נותר לו לשלם עוד 255,000 שקלים. במקרים דומים, תיקים כאלה נגמרים בכופר כסף. עוד הדגיש הסניגור את נסיבותיו האישיות של הנאשם, היותו גרוש ואב לשלושה ילדים, נעדר עבר פלילי, מצבה הבריאותי של בתו, התנהלותו של בנו בכורו של הנאשם, הסתבכויותיו וההתמודדות של הנאשם עם מצוקות חיים אלו. לאור כל אלה, טוען הסניגור כי ניתן להסתפק בעניינו בעונש צופה פני עתיד וקנס.

השופט שקיבל את דברי עו"ד אלי סרור, שייצג את הנאשם, ציין בגזר הדין,  כי אין למצות את הדין עם הנאשם בזו הפעם וניתן להסתפק בעונש מאסר על הצד הנמוך של המתחם, שירוצה בעבודות שירות. "עתירת המדינה לקביעת מתחם גבוה יותר וענישה מחמירה הכוללת מאסר ממשי, רלבנטית יותר למקרים שנדונו בפסיקה, הנוגעים לעבירה שהיא אמנם זהה, אך לנסיבות חמורות הרבה יותר, בהן נעשה שימוש בחשבוניות פיקטיביות להקטנת ההכנסה החייבת במס, דבר שלווה בתחכום, תכנון ודרגת אשם גבוהה מאוד להבדיל מאי דיווח על הכנסות כבמקרה דנן", כתב השופט בנג'ו בגזר הדין.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il
לביקור באתר של משרד עוה"ד סרור בן הרוש לחצו כאן

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected] 
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).

הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר