"תן לנו את הכסף או שנחתוך לך את הפנים...": בתום חקירה של חוקרי משטרת מסובים במרחב דן הוגשה הצהרת תובע נגד שני קטינים בני 14 ו-17 מקרית אונו בגין ביצוע שוד אלים של קשיש בן 77, באיומי סכין וגניבה.

בתאריך 29.4.23, יום שבת, בסמוך לשעה 22:00 התקבל דיווח במוקד 100 של משטרת ישראל בגין שוד ברחוב ליד הספורטק בקרית אונו, כאשר החשודים תקפו ושדדו קשיש ונמלטו מהמקום.

עם קבלת הדיווח, שוטרים של משטרת מסובים הגיעו למקום במידי, פגשו בקורבן, בן 77, וחוקרי המשטרה פתחו בחקירה מואצת.

עפ"י החקירה התברר כי בסמוך לאירוע נכנס הקורבן לתוך הקניון בקרית אונו ומשך מהכספומט סכום של 2,100 ש"ח. החשודים, אשר הבחינו בזה התקרבו לעבר הקשיש ונעמדו צמוד אליו. בהמשך הם עקבו אחריו כאשר צעד לתחנת האוטובוס, פנו אליו ושאלו אותו לגביי הגעה לערים אחרות באמצעות התחבורה הציבורית. בתוך כך, הקשיש עלה על האוטובוס ואחריו הנערים החשודים, כאשר אחד מהם התיישב ליד הקשיש והשני מולו. בעת שהקשיש ירד מהאוטובוס בסמוך לספורטק בקרית אונו, הקטינים ירדו בעקבותיו והמשיכו במסע העיקוב אחרי הקשיש. כאשר הגיע הקשיש לשביל במטרה להגיע לביתו, החשודים נעמדו מולו ודרשו מהקשיש את כספו באומרם: "תן לנו את הכסף או שנחתוך לך את הפנים". בשלב זה, בשל האיומים ומחשש לחייו, הקשיש הוציא מכיסו את הכסף שמשך קודם לכן מהכספומט בסך של 2,100 ש"ח ונתן לחשודים שנמלטו בריצה מהמקום. 

במסגרת פעולות חקירה מואצות, בתוך מספר ימים בודדים, שוטרי הנוער בתחנת מסובים, איתרו את החשודים והם נעצרו לחקירה שבסיומה נכלאו ומעצרם הוארך מעת לעת.

יתרה מכך, במהלך החקירה גילו החוקרים כי הקטין בן ה-14 חשוד באירוע נוסף, כבר יום למחרת השוד. בתאריך 30.4.23, בשעות הערב, הגיע החשוד לחנות תכשיטים בקניון בקרית אונו וביקש מהמוכרת שתציג לו צמידים שונים, כאשר במשך דקות ארוכות הוא בחן ומדד אותם. בהמשך ניצל החשוד את ההזדמנות שנכנסה לקוחה נוספת לחנות והמוכרת התפנתה על מנת לתת לה שירות, נטל הנאשם את צמיד הטניס משובץ יהלומים בשווי 27,000 ש"ח שהיה מונח על הדלפק בחנות ונמלט בריצה מהמקום.

בתחילת השבוע הוגשה הצהרת תובע של הפרקליטות בגין שוד, החזקת סכין וגניבה וכן בקשה למעצר עד תום ההליכים.