הנאשם בחתונת השנאה, דוב מורל, מגיב בשיחה עם מעריב לגזר הדין המקל בו הוא קיבל 200 שעות לתועלת הציבור, משיקולי שיקום.

מורל מסר למעריב: "אני מברך על גזר הדין. השופט בחר להכיר בשינוי שעברתי ולאפשר לי להמשיך לתקן את מעשי באופן אמיתי - דרך הסברה ואקטיביזם חברתי ולא התעקשות על ענישה מחמירה שלא תועיל לחברה".

מורל אף התייחס להחלטת הפרקליטות להגיש עיכוב ביצוע, מתוך כוונה להגיש ערעור על העונש שהוטל עליו: "אני מצר על החלטת הפרקליטות להגיש עיכוב ביצוע ומקווה שהם ישכילו לרדת מהעץ עליו טיפסו וימנעו מהגשת ערעור".

כזכור, מוקדם יותר היום בית משפט השלום בירושלים גזר את דינם של חמשת הנאשמים הבגירים האחרונים בפרשת חתונת השנאה, כשבע שנים לאחר שהועמדו לדין. החמישה הואשמו בהסתה לאלימות, גזענות וגילוי הזדהות עם ארגון טרור.

בארגון חוננו, מתכוונים לערער לבית המשפט המחוזי בעיר על ההרשעה וגזר הדין שהוטל על הנאשמים אותם הם מייצגים. בפרקליטות הגישו עיכוב ביצוע, במטרה לערער על גזר הדין, המקל לעמדתם, שנגזר על דוב מורל ונוה טל משיקולי שיקום.

השופט איתן כהן כתב בגזר הדין: "מידת הפגיעה בערכים המוגנים, היא גבוהה. כפי שנקבע בהכרעת הדין מדובר בהפגנת שמחה בקשר עם רצח של חפים מפשע באירוע טרור".

עוד כתב השופט כהן כי "במהלך הריקודים והשירים הנאשמים המחישו את המסר המסית בעל תוכן רלוונטי הקורא לנקמה. תוך שהוא מניפים את תמונות הנרצחים, מניפים כלי נשק ובקבוקים שנחזו להיות בקבוקי תבערה".

טל נווה ודוב מורל ירצו 200 שעות לתועלת הציבור כל אחד, יהוידע סוכי ושמוליק פיין ירצו 4 חודשי עבודות שירות כל אחד ודניאל פינר ירצה 5 חודשי עבודות שירות.