פרסום ראשון: בית המשפט המחוזי בירושלים גזר אתמול (רביעי) 33 חודשי מאסר ו-10 חודשי מאסר על תנאי על מחבל קטין אשר יידה אבנים לעבר יהודים בשכונת מעלה הזיתים בירושלים לפני כשנתיים. בנוסף, נגזרו  24 חודשי מאסר ו-10 חודשי מאסר על תנאי על עדנאן עיד שהשתתף באירוע.

המחבלים הורשעו בעבירות של התפרעות, מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה בצוותא, יידוי אבן לעבר כלי רכב וחבלה במזיד ברכב מתוך מניע גזעני. על המחבל הקטין הושתו פיצויים בסך 15,000 ש"ח לנפגעי העבירה ועל המחבל עיד הושתו פיצויים בסך 7,500 ש"ח. 

האירוע התרחש בחודש נובמבר 2021 בשכונת מעלה הזיתים בירושלים. שני המחבלים זיהו התקהלות סביב רכבים של יהודים שעברו במקום והחלו לתקוף אותם באבנים תוך שהם בועטים בדלתות הרכב.

המחבל הקטין ניסה לפתוח את דלת רכבם של היהודים ומשלא הצליח בכך יידה לעברם אבן מטווח אפס אשר פצעה את אחד מיושבי הרכב. למרות פציעתו הצליח היהודי לבצע ירי לעבר הפורעים וכך נחלץ מהמקום. כתוצאה מפיגוע האבנים פונה אחד מנוסעי הרכב היהודים לבית החולים ונגרם נזק רב לשני כלי רכב יהודים. 

בגזר הדין תוארו רגעי האימה אותם חוו הנפגעים: "מדובר בהתפרעות המונית, שבמסגרתה לא הסתפקו המתפרעים ביידוי אבנים ממרחק, מעשה חמור לכשעצמו, אלא הם צרו על כלי הרכב שנאלצו לנסוע באיטיות, ותקפו אותם ממרחק אפס".

"יש לתת משקל ראוי לנזקים הנפשיים שנגרמו לנפגעי העבירה, אשר במסגרת האירוע חוו אימת מוות, פשוטו כמשמעו. לא בנקל משתחרר אדם ממראותיו של אירוע שכזה, ועל כך מלמדות גם הצהרות נפגעי העבירה. את העבירות ביצע הנאשם, כאמור בכתב האישום, ממניע לאומני – אידאולוגי".

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו אשר ליווה את נפגעי העבירה מסר לאחר גזר הדין: "מדובר באירוע חמור של ניסיון לינץ'. לולי ההתעשתות של נפגע העבירה שביצע ירי האירוע היה עלול להסתיים בצורה הרבה יותר קשה. יש צורך בענישה מחמירה כלפי המחבלים שנוטלים חלק במעשי טרור נגד אזרחי ישראל ולשאוף להמשיך במגמה להחמיר במעשי טרור אלו. שותפות של נפגעי העבירה בהליך מביאה לתוצאות של ענישה משמעותית גם כשמדובר בקטינים כפי שמשתקף בפסק הדין".

"בהינתן הפסיקה הנהוגה היום בביתי המשפט בירושלים ביחס למחבלים קטינים. בעניין זה יש צורך בשינוי דרסטי כך שקטין שמבצע פיגוע טרור יהיה חשוף לענישה מחמירה ומרתיעה בלא נתינת משקל עודף לשיקולי שיקום וקטינות. בכוונתנו להגיש תביעות אזרחיות נגררות כנגד המחבלים. אנו סבורים שככל שרף הענישה הפלילית וגביית המחיר הכספי מהמחבלים יעלה, כך הביטחון של אזרחי ישראל יתחזק".