הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר

מה שהחל לפני כשנה וחצי בתרועה רמה על חקירה בגין עבירות הלבנת הון, קבלת דבר במרמה, עבירות מס ועוד בסדר גודל של עשרות מיליוני שקלים, הסתיים בימים האחרונים בקול ענות חלושה עם סגירת התיק על ידי פרקליטות מחוז חיפה ללא הגשת כתב אישום ועל השבת כלל התפוסים לידי המשיבה.

עם הפיכת החקירה לגלויה נטען על ידי המשטרה כי המדובר בעבירות כלכליות בהיקף העולה על 30,000,000 שקלים וככל שעבר כי החשדות הולכים ומתעצמים ככל שהחקירה נמשכת, מכוח הצווים שניתנו והוטלו, נתפסו והוקפאו חשבונות עסקיים ופרטיים של המשיבה ושל חשודים נוספים, נתפסו רכבים שונים אשר היו מצויים במגרש המכוניות של המשיבה והוטל צו איסור דיספוזיציה ושיעבוד לרכבים אשר נתפסו.

עו"ד אלי סרור סנגור הבעלים ביקש לשחרר את התפוסים אולם לעמדת המשטרה במהלך הדיונים נטען כי בהתאם לרף החשד הסביר, היקף העבירות הכלכליות המדוברות ופעולות החקירה שהתבצעו ומבוצעות ביחס למשיבה ולחשודים נוספים, יש לדחות את הבקשה לשחרור התפוסים או חלקם או המרתם בבטוחות אחרות וכי התפוסים האמורים מיועדים לחילוט עתידי.

עוד צוין על ידי עורך הדין סרור היחידה החוקרת מחזיקה למעלה מ- 60,000,000 שקלים באופן שעולה בהרבה על היקף העבירות המדובר, באופן שכבר מבטא חוסר מידתיות. עוד ציינו הסנגורים כי 17 רכבים שניטלו פיזית על ידי היחידה החוקרת הינם רכבי יוקרה אשר מאבדים מערכם אלפי שקלים מדי חודש ובסוף השנה הקלנדרית יביא בהכרח להפחתה נוספת בערכם.

בתחילת השנה התקיים דיון בבקשה. במעמד הדיון ציין ב"כ המבקשת כי לשיטת היחידה החוקרת פעולות החקירה הסתיימו ביוני 2022 והתיק הועבר לעיון הפרקליטות כך שמאותו מועד היחידה החוקרת ממתינה להחלטה של הפרקליטות בדבר עמדתה לעניין הגשת כתב אישום או למכתב השלמות מטעמה בהקשר לחקירה המדוברת. המשטרה חזרה במעמד הדיון על הטענה כי למשיבים מיוחסות עבירות בהיקף של מעל 30,000,000 כאשר היקף התפוסים נכון למועד הדיון עמד על סכום בשווי נמוך מכך וכי יש לאפשר לפרקליטות את ההזדמנות הנאותה לבחון את חומרי החקירה הרבים שנאספו בתיק ולגבש עמדה מושכלת. 

בשלהי חודש אפריל היחידה החוקרת הגישה בקשה נוספת להארכת תוקף להחזקת תפוסים, אולם בתוך ימים ספורים, הודיעה פרקליטות מחוז חיפה הודעה על סגירת התיק ללא הגשת כתב אישום ועל השבת כלל התפוסים לידי המשיבה ובמקביל השופטת אביגיל זכריה, נתנה החלטה כי היא מצפה שכל התפוסים יוחזרו לאלתר.

תגובת עו״ד אלי סרור:
הכוח האדיר שניתן למשטרה לחילוטים במקרים של חשד להלבנת הון הוא חייב להיות מרוסן ע״י בית המשפט, דבר שבמקרה הזה לא קרה וגרם נזק גדול במהלך החקירה.

אך מזל שהפרקליטות בוחנת את החקירה בעיניים מקצועיות ומאפשרת ישיבות מקצועיות עם הסנגורים, לצערי דבר שלא קורה עם המשטרה , ורק כשהפרקליטות בחנה את הנושאים החשדות והממצאים עם הסנגור עו״ד אליהו סרור התברר שהמשטרה ראתה צל הרים כהרים ואכן התיק נסגר וכל הטפוסים והכספים הוחזרו לבעלים אין ספק שדרוש אומץ רב לפרקליטות המחוז להגיע להחלטה מכובדת כזו לסגור תיק שכל כך הרבה אנרגיה הושקעה בו

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il
לביקור באתר של משרד עוה"ד סרור בן הרוש לחצו כאן

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected] 
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).

הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר