בית משפט השלום בירושלים האריך במהלך סוף השבוע את מעצרו של תושב בית שמש בן 40, החשוד כי ניסה לפתות ילדים בהם פגש ברחוב בעזרת ממתקים ומתנות ולבצע בהם מעשים מגונים. בסוף השבוע הגישה המשטרה כנגד החשוד הצהרת תובע בדבר כוונת הפרקליטות להגיש נגד כתב אישום ובמקביל האריך בית המשפט את מעצרו בארבעה ימים ועד מחר.

ביום ה-7 במאי התקבל במשטרה דיווח אודות חשוד שנצפה באחת השכונות בצפון ירושלים כשהוא פוסע בסמיכות לילדה קטנה שאין לו קשר משפחתי איתה. שכנתה של הקטינה שהבחינה בחשוד ובקטינה הפוסעים יחד לכאורה, היתה זו שהזעיקה את המשטרה ושוטרים שהגיעו למקום הבינו כי החשוד מנסה להימלט והם ביצעו את מעצרו.

מבירור ראשוני עלה כי החשוד הגיע עם רכבו סמוך לילדה והציע לה ממתקים בתמורה לכך שתבוא עמו. הילדה הלכה עמו, ולמזלה, כעבור זמן קצר הבחינה שכנתה במתרחש, הזעיקה את המשטרה והחשוד החל להתרחק מהמקום עד שנעצר על ידי השוטרים. 

במהלך פעולות חקירה שנעשו על ידי חוקרי המשטרה במחוז ירושלים, נחשפה מעורבותו של החשוד בארבעה מקרים נוספים לאחרונה בערים סמוכות- בית שמש ומודיעין עילית. ובסך הכל מייחסים לו המשטרה והפרקליטות מעורבות בחמישה מקרים של פיתוי והדחה של קטינים לביצוע מעשים מגונים בגופם.

עוד עלה כי ימים ספורים טרם מעצרו, הגיע החשוד עם רכבו לאחת מרחובות העיר בית שמש ועצר את נסיעתו בסמוך לילד כבן 6. על פי עדותו של הילד, שנגבתה על ידי חוקרת ילדים, הציע לו החשוד לעלות לרכבו באמתלה כי בהמשך הדרך ישנו מקום שבו מחלקים ממתקים. לאחר שאותו הילד נזהר וסירב לבקשתו, ניסה החשוד בדרכים נוספות לפתות אותו.

במקרים אחרים, ניסה החשוד לפתות קטינים נוספים לבוא עמו או לעלות לרכבו, ולמרבה המזל אותם ילדים סירבו בכל תוקף וחלקם נמלטו בריצה מפניו. עוד התברר במסגרת החקירה כי החשוד הגיע למקומות אלו עם רכבו, ובדיקה המשטרה העלתה כי כלל לא הוציא רישיון נהיגה מימיו.

החשוד שנעצר הועבר לחקירה במשטרה, במסגרתה נחשפו המקרים הנוספים ומעצרו הוארך מעת לעת. לאחר שהושלמו במשטרה פעולות החקירה בעניינו, הוגשה בסופ״ש הצהרת תובע כאמור בדבר הכוונה להגיש נגדו כתב אישום בגין מעשיו בימים הקרובים ע״י הפרקליטות. כמו כן, מעצרו הוארך בבימ"ש שוב עד מחר.

פקד יניב שמחיוף, קצין חקירות תחנת לב הבירה במחוז ירושלים, שיבח את ערנותה של האזרחית שהבחינה בהתנהלות החשוד, התנהלות שעוררה את חשדה והובילה לכדי דיווח מידי והגעה מהירה של שוטרי הסיור מתחנת לב הבירה למקום ולמעצרו של החשוד: "מדובר במעשים חמורים המיוחסים לו וחקירה יסודית שלנו חשפה מקרים נוספים בהן ניסה לפגוע בקטינים. במהלך החקירה נאספו עדויות רבות, מקורבנות נוספים, וכך גובשה תשתית ראייתית שהובילה לחשיפת המקרים ופענוחם. מומלץ שהורים ישוחחו עם ילדיהם וידגישו בפניהם באופן ברור את הסכנות במרחב הציבורי, הימנעות משיח עם אדם זר ואיסור היענות להצעות שנועדו לפתות את הילדים. יש לדווח על מקרים מעין אלו למשטרה בהקדם על מנת שנוכל ללכוד את אותם עברייני מין בטרם יפגעו בקורבנות ובפרט בילדים".