בתום חקירה סמויה, שהתנהלה במשותף על ידי חוקרי היחידה המרכזית במרחב לכיש והמחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) שארכה כחודש ימים, עם שובם של כלי שייט מהפלגה לקפריסין, נעצרו עשרה חשודים, ביניהם שוטר מיחידת השיטור הימי במחוז דרום ובת זוגו, בחשד שהבריחו אלפי חבילות של מוצרי טבק בשווי מעורך של מאות אלפי שקלים.

חקירת ימ"ר לכיש המשיכה ביתר שאת אחרי שנודע כי בפרשה מעורב שוטר מהמחוז, זאת במטרה "לעקור את העשבים השוטים", אמר בכיר במשטרה, והוסיף: "ידוע לנו על הברחות קודמות שבוצעו אולם, לא ידוע לנו על כמויות. במקרה הזה מדובר באלפי שקיות טבק שנתפסו במסגרת ההברחה שסוכלה".

חקירת הפרשה החלה לפני כחודש בעקבות מידע שזרם אל חוקרי הימ"ר לכיש, לפיו באמצעות כלי שייט לגיטימיים לכאורה מתבצעות הברחות גדולות של טבק וטובין במתווה ימי. על פי החשד, החשודים הצליחו לשחד שוטר מהשיטור הימי, והסכימו כי בתמורה לקבלת טובין או כסף מזומן בסכומים הנאמדים בעשרות אלפי שקלים, הוא לא יבצע את המוטל עליו, יתעלם מהחובה לערוך בידוק ויאפשר את ההברחות והכנסתם לארץ ללא כל פיקוח או הצהרה בניגוד לחוק.

מהחקירה עלה כי המעורבים יצאו מהארץ בהפלגות לגיטימיות לכאורה, ביצעו את הרכישות של הטבק והטובין והכניסו אותם לישראל בניגוד לחוק. זאת, עד להברחה הגדולה בסוף השבוע האחרון.

בימים האחרונים עלה בידי החוקרים כי החשודים עומדים לבצע הברחה נוספת, והיחידה המרכזית בלכיש נערכה בפעילות סמויה בתווך הימי, שהובילה לאיתור כלי שייט שנמצא בשימוש החשודים, באמצעותו שבו הלילה בהפלגה מיעד בחו"ל, ועם עגינתם בארץ, הם נעצרו ע"י השוטרים וכוחות צה"ל. כלי השייט נעצר על ידי המשטרה ובחיפוש עליו נתפסו אלפי חבילות המכילות מוצרי טבק מוברחים.

תשעת החשודים בשנות ה-30 וה-50 לחייהם נעצרו להמשך חקירה בימ"ר לכיש בחשד להברחה ובהמשך יובאו לבית משפט השלום לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם. החשוד העשירי, שוטר בתפקידו, הועבר לחקירה במח"ש שם מייחסים לו שורה של עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

ממשטרת ישראל נמסר: "חומרי חקירה ראשוניים בעניינו של השוטר הועברו למחלקת משמעת בשעה האחרונה. עם למידתם ולאחר קבלת עידכון בדבר  הבקשה למעצר- יישקלו אמצעים מנהליים כמקובל".