בפסק דין נדיר הורה לאחרונה בית המשפט לענייני משפחה בפתח תקווה על הפחתה ניכרת בסכום המזונות שמשלם אב לילדיו. בכך קיבל בית המשפט באופן חלקי את התביעה שהוגשה בשמו של האב על ידי עו"ד עינבר לב. בני הזוג התגרשו לפני כארבע שנים לאחר כ־20 שנות נישואים, שבמהלכן נולדו להם ארבעה ילדים. בעוד האב טוען כי האם נוקטת ניכור הורי ומסיתה נגדו את שלוש בנותיהם הגדולות, האם טוענת להתנהגות כוחנית מצד האב כלפי הבנות.

בתביעה שאותה הגישה עו"ד לב בשם האב נטען כי בשל ההסתה הקשה נגדו מצד האם, אחת הבנות הקטינות מסרבת להיפגש עמו, אפילו לא במרכז הקשר, ואילו הבת הקטינה השנייה מוכנה להיפגש איתו רק בליווי מקצועי. את התביעה ביססה עו"ד לב על תסקיר של מומחה שמונה מטעם בית המשפט.

המומחה לא פטר בחוות דעתו את האב מאחריותו לסירובן של הבנות לקשר עמו, אך עם זאת קבע: "בסירובן יש מרכיבים ברורים של הסתה וניכור מכיוונה של האם וסביבתה. האב אינו אלים, שתלטן ואימפולסיבי כפי שיוחס לו על ידי האם".

השופטת עידית בן־דב ג'וליאן מבית המשפט למשפחה בפתח תקווה קבעה בפסק דינה, בין היתר, כי היא מקבלת את המלצות תסקיר המומחה שלפיהן האם עירבה את הבנות בסכסוך באופן לא מותאם לכל אורך הדרך, וחשפה אותן לביקורת שלה ולעוינותה כלפי האב. השופטת העמידה את המזונות על סך כולל של 1,200 שקל בחודש עבור כל אחד מהילדים הקטינים, מתחת לרף המינימלי בפסיקה, בכלל זה הפחתת סכום המזונות שאותו משלם האב לאם עבור בנם הקטן ל־500 שקל בחודש אחרי שיגיע לגיל שש.