פרקליטות מחוז צפון הגישה כתב אישום נגד יעקב ברגר מחיספין ומאיר כנפו מבית שאן בגין תקיפת מאבטחים בהר מירון סמוך להילולת הרשב"י.

על פי כתב האישום, הנאשמים, כחלק מחבורה, לעגו וקיללו את אחד המאבטחים הערבים, נכנסו לעמדת השמירה בה שהה מאבטח נוסף והתפרעו במקום.

כאשר אחד מהחבורה ירק בפניו של אחד המאבטחים, המאבטח הרים פח אשפה שלור בכדי להתגונן מהתקיפה. בשלב זה חלק מהחבורה התחילו להכות את המאבטח בעודו שרוע על הארץ. ברגר עצמו בעט בראש ובגב של המאבטח ואף זרק עליו גדר ברזל.

במקביל, חלק אחר של החבורה מנע מהמאבטח השני לעזור למאבטח הראשון המותקף תוך שכנפו זורק עליו חפצים. כאשר הצליחו להרחיק את המאבטח מהמקום בכוח, כנפו הלם בראש המאבטח השני עם פח שהיה במקום תוך ששאר החבורה מכה אותו.

מאבטח שלישי ניסה להימלט מהמקום, אך שאר בני החבורה שלא עסקו בהכאה של שני המאבטחים הראשונים, רדפו אחריו והכו אותו עם מוט ברזל, אבן ובעיטות.

כאשר מתנדב זק"א ראה את האירוע, הוא ניסה לעצור את תקיפת אחד המאבטחים. אחד מבני החבורה נתן למתנדב אגרוף לפנים וגרם לו לחבלה רצינית.

ברגר וכנפו נאשמים בחבלה בכוונה מחמירה, תקיפה הגורמת חבלה של ממש והיזק לרכוש. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.