הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר

השופט קיבל את טענות בא כוח התובעים עו״ד ארז אסרף, וחייב את הנתבעת גם בהוצאות משפט בסך של כ-120,000 ש"ח.

המדובר בתביעה כספית שהגישו בני משפחה  כנגד דודתם ובני משפחתה בגין כספים שמשכה מחשבונות הבנק של סבתם המנוחה. על פי התביעה אותה הגיש עו״ד ארז אסרף, מספר שנים לפני פטירת המנוחה מונתה הנתבעת כאפוטרופוס שלה. לטענת עו״ד אסרף, לאורך מספר שנים - לפני מינויה כאפוטרופוס ולאחריו - רוקנה הנתבעת את חשבונות הבנק של המנוחה. בכתב התביעה נטען, כי כלל המשיכות מגיעות ללמעלה מ-8.5 מיליון שקלים. הנתבעת נדרשה להשיב לתובעים את מחצית הסכום.

עורך הדין ארז אסרף (צילום: ניר סלקמן)
עורך הדין ארז אסרף (צילום: ניר סלקמן)

ליצירת קשר עם עו"ד ארז אסרף לחצו כאן

הנתבעת כפרה בטענות התובעים. לטענתה התנהלה כראוי בכספי המנוחה, גם אם התנהלותה מאפיינת התנהלות משפחתית אשר לא בהכרח מקפידה על קוצו של יוייד ועל הפרדה מוחלטת...". הנתבעת למעשה אישרה ייכי אפוטרופוס חיצוני לא היה פועל כך, אולם, כאמור, מדובר בהתנהלות בין בני משפחה".

השופט שקיבל את טענות עו״ד אסרף והורה לנתבעת לשלם לתובעים 1,210,756 שקלים כשהם נושאים הפרשי הצמדה וריבית כדין . בנוסף על הנתבעת לשלם לתובעים עוד כמיליון שקלים הופקדו בחשבון המנוחה במסגרת תמורת הדירה, וכן רבע מהסכום שהופקד ארבע שנים מאוחר יותר.

״התמונה העולה מהתביעות - כמו גם מתביעות נוספות בין הצדדים - מגלה מערכת יחסים משפחתית בעייתית במידה חריגה ובפרט בכל הנוגע למערכת היחסים בין המנוחה ושני ילדיה״, כתב השופט והוסיף: ״כיום לא יתכן חולק, שהנתבעת פעלה בכספי אמה כמעט כבתוך שלה, לרבות בתקופה שבה היתה אפוטרופוס שלה וגם לאחר פטירתה.

אכן, לא הוכח כי רווחתה של המנוחה נפגעה והתמונה שעלתה היא, שהיא טופלה היטב ובמסירות על ידי הנתבעת שעה שאחיה (הנתבע) התגורר כל השנים בחו"ל. עם זאת, אין באמור כדי לגרוע מכך שהנתבעת פעלה בניגוד לדין (בוודאי זה החל על אפוטרופוס) ולא יתכן חולק כי הנתבעת עצמה היתה מודעת לבעייתיות שבהתנהלותה (ולמצער חלק ממנה) גם בזמן אמת״.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]  
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).

הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר