בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע היום (שלישי) את רכז החקירות באגף התנועה של מרחב לכיש, ז'ק בן זכרי, ועורך הדין ישראל נחמיאס, שהודו במסגרת הסדר טיעון כי ניצלו את תפקידם כך שבן זכרי הפנה מעורבות בתאונות דרכים לטיפולו של עורך הדין, על מנת להשיג רווח כספי עבור עורך הדין. בנוסף, קיים השוטר קשרים בעלי אופי אינטימי עם מספר מעורבות בתיקי חקירה שביחידתו, וכן שיבש מהלכי חקירה במספר הזדמנויות.

שלילה של פעם בדור: נהג נתפס כשהוא ללא רישיון מסוף המאה הקודמת
בחשד כי הפרו סדר ותלשו דגלי ישראל: שלושה תושבי בית שמש נעצרו

ביהמ"ש הרשיע את השניים בביצוע עבירות של מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה, שיבוש מהלכי משפט והטרדה מינית, כל אחד על פי חלקו.

על פי כתב האישום המתוקן, במסגרת תפקידו כרכז חקירות תעבורה, פגש השוטר בן זכרי מעורבות בתאונות דרכים, חלקן חשודות חלקן מתלוננות, והמליץ להן לשכור את שירותיו של ידידו, עורך הדין נחמיאס, בטענה כי ישיג עבורן תוצאות טובות, בשל 'קשריו הטובים' עם המשטרה.

במקרים מסוימים, בן זכרי הוא שקבע את שכר הטרחה ששילמו המעורבות בתיקים ואף גבה מהן כספים עבור עורך הדין. בנוסף, בן זכרי עדכן את נחמיאס בפרטים מתוך תיקי החקירה המתנהלים ובאחד המקרים, עורך הדין אף ביקש מהשוטר ש'ילחיץ' את הנחקרת כדי שתשכור את שירותיו.

בשניים מן המקרים נטל עורך הדין שכר טרחה מלקוחות, בתואנה שהגיע להסדר טיעון עם המשטרה, אף שעורך הדין כלל לא נטל חלק בהסדרי הטיעון. עוד על פי כתב האישום, בן זכרי קיים קשרים אינטימיים עם אחת הנשים תוך כדי טיפולו בתיק בו היא מעורבת, ובמהלך הקשר אף הדליף לה פרטים מהחקירות. זאת, בנוסף לקשרים האינטימיים שפיתח עם מעורבות נוספות. בעקבות חקירת מח"ש פוטר השוטר מהמשטרה.