בית המשפט העליון עיכב את ביצוע עונש המאסר שהוטל על ילנה קוטובסקי, אשת צוות בגן ילדים אשר הורשעה בהתעללות והפרת חובה של אחראי.

קוטובסקי הודתה והורשעה בעבירות במסגרת הסדר טיעון עם פרקליטות מחוז מרכז ונגזרו עליה 16 חודשי מאסר. בעקבות כך, קוטובסקי הגישה לבית המשפט העליון ערעור על חומרת העונש שהוטל עליה וביקשה לעכב את תחילת מאסרה עד להכרעה בערעור שלה.

קוטובסקי הייתה אשת צוות בגן שהפעיל שירות הסעות, ובאחד הימים בנובמבר 2020 נשכח ברכב ההסעות תינוק בן שמונה חודשים. לאחר שעות אותר התינוק, כשהטמפרטורה ברכב מגיעה ל-53 מעלות.

צוות הגן הבחין במצב הקשה של התינוק – אך מנעו ממנו טיפול רפואי, ואף החזירו אותו להוריו מבלי לגלות להם את שאירע ונטען כי לא אירע אירוע חריג והתינוק פשוט לא חש בטוב.

ההורים פינו את התינוק לבית החולים, אך הרופאים התקשו למצוא את הגורם למצב בו התינוק היה. אם התינוק סיפרה לקוטובסקי עצמה שהרופאים לא מצליחים לגלות מה יש לילד, אך למרות זאת קוטובסקי לא סיפרה לאם על מה שהיה.

בין נימוקיו של השופט יחיאל כשר לעכב את ביצוע עונש המאסר, הוא החשש כי עד שיוכרע הערעור שהגישה קוטובסקי, היא תרצה חלק ניכר מעונש המאסר שהוטל עליה.

השופט כשר הוסיף כי "עסקינן במבקשת בת 70 נעדרת עבר פלילי, אשר לא שהתה במעצר לכל אורך ההליך המשפטי כנגדה, ולא נראה שהותרתה בשלב זה מחוץ לבית האסורים יוצרת סיכון כלשהו".