פרסום ראשון: פרקליטות מחוז צפון הגישה היום (חמישי) כתב אישום נגד מתניה עסור, תושב עפולה בשנות ה-30 לחייו, בגין ניסיון הצתת בית כנסת בבית שאן על רקע סכסוך אישי עם גבאי בית הכנסת.

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד גנב שהצית בית כנסת | פרסום ראשון
כתב אישום נגד צעיר מבית שאן שהצית את רכבו של מנהל בי"ס בעיר

על פי כתב האישום, עסור כעס על הגבאי, ובשל כך הוא החליט לפגוע בבית הכנסת. לפני כשבועיים נעשה הניסיון הראשון להעלות באש את בית הכנסת, ושבוע לאחר מכן התרחש הניסיון השני.

בניסיון הראשון, עסור הגיע לבית הכנסת כשהוא מצויד במצית, נטל ניירות שהיו במקום, הניח אותם על הרצפה בסמוך לדלת עזרת הנשים בבית הכנסת והצית אותם. הניסיון לא צלח, וההצתה גרמה לנזק קל בלבד לקיר ולחלק התחתון של הדלת.

שבוע לאחר מכן, עסור ביצע את הניסיון השני. הפעם הגיע אל בית הכנסת כשהוא מצויד במצית וגליל נייר טואלט, כשמטרתו היא להצית את ארון החשמל של בית הכנסת. עסור ליפף את נייר הטואלט מסביב לכבל חשמל שנמצא במוד לארון החשמל, הצית אותו ועזב את המקום. ההצתה השאירה פיח על ארון החשמל ועל המרצפות מתחתיו.

לעסור יש שלוש הרשעות קודמות בעבירות של אלימות ורכוש. בנוסף, לאחרונה עסור הורשע בגין עבירות של הטרדה מינית, התחזות לאחר, איומים ופגיעה בפרטיות – כאשר גזר דינו בתיק זה עדיין לא נקבע.