פגע וברח בתל אביב: רוכב אופניים בשנות ה-60 לחייו נהרג הבוקר (ראשון) מפגיעת מערבל בטון בדרך קיבוץ גלויות בתל אביב. צוות מד"א הגיע למקום, מצא אותו ללא רוח חיים ונאלץ לקבוע את מותו.

הנהג הפוגע נמלט מהזירה, ובשעות אלו המשטרה פועלת על מנת לזהות את זהותו ולאתר אותו.

זירת תאונת פגע וברח בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
זירת תאונת פגע וברח בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

על פי עמותת אור ירוק, 11 רוכבי אופניים חשמליים נהרגו מתחילת שנת 2023 בתאונות דרכים לעומת ארבעה רוכבים שנהרגו בתאריך המקביל בשנת 2022 – כמעט פי שלושה יותר. מדו"ח בינלאומי לניתוח נתוני תחבורה של ארגון IRTAD, עולה כי ישראל ניצבת במקום ה-23 מתוך 29 מדינות (רק שש מדינות הציגו נתונים גרועים יותר) באחוז השינוי במספר רוכבי האופניים והקורקינטים החשמליים ההרוגים בין השנים 2010-2018 מבין קבוצת המדינות המתקדמות.

מהדו"ח עולה כי בישראל נרשמה עליה קלה ברוכבי האופניים והקורקינטים החשמליים באותן שנים. יוון, נורבגיה ויפן נמצאים במקומות הראשונים בשינוי מספר הרוכבים ההרוגים מתאונות דרכים.

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק מסר בעקבות התאונה הקטלנית: "אני משתתף בצערה הכבד של המשפחה השכולה. העלייה החדה ברוכבי האופניים החשמליים ההרוגים היא תוצאה של אדישות והתעלמות מצד כל הגורמים האחראים על הבטיחות בדרכים. במשך עשור אישרו את הכנסתם ושילובם של כלים חשמליים מבלי שיש תשתית רכיבה בטוחה עבורם. לא הוסיפו שוטרים וניידות כדי שיגבירו את האכיפה וימנעו עבירות תנועה מסכנות חיים. רבים רוכבים ללא קסדה וכך גם מספרם של פגועי הראש נמצא במגמת עליה. אי אפשר להילחם בתאונות דרכים רק באמצעות הסברה ופרסום. חייבים להוסיף שוטרים וניידות לכבישים, לסלול שבילי רכיבה בטוחים עבור הרוכבים ולהגביר את המודעות והאכיפה לחבישת קסדה בכל רכיבה".