הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר

שיחת הטלפון הכי מלחיצה שהורה יכול לקבל, הינה שילדו נפגע בגן הילדים. כך ארע לאמא תושבת המרכז שקיבלה שיחת טלפון בהולה מגננת גן הילדים בו שוהה בנה בן ה- 3, ואמר לה כי בנה נחבל בכף רגלו וכי הוא מתקשה לדרוך על הרגל.

לאחר תביעה שהוגשה נגד הגן על ידי עו"ד ענת אשכנזי, באת כוחם של ההורים היא הגיעה להסדר פשרה עם חברת הביטוח של הגן לפיו ישולמו לקטין כ60- אלף שקלים פיצוי.

לפרטים נוספים אודות עו"ד ענת אשכנזי לחצו כאן

המדובר בילד בן ,3 שהיה חניך בגן הילדים. לקראת סוף היום הודיעה הגננת לאמא של הילד , שבנה נחבל במהלך שהותו בגן והוא נפגע ברגל. האם הגיעה במיידי לגן ופינתה את הילד לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. בבדיקתו נמצא כי הוא סובל מכאבים ונפיחות של כף רגל שמאל והאצבעות משמאל, מתקשה לדרוך על הרגל ומתקשה ללכת, ואובחן שבר והילד הושם בגבס.

עורכת הדין ענת אשכנזי (צילום: יח''צ)
עורכת הדין ענת אשכנזי (צילום: יח''צ)

כאשר שאלה האם את צוות הגן כיצד ארעה התאונה השיבו לה, שהילדים היו בחצר אך צוות הגן לא באמת יודע כיצד ארעה התאונה, ונימקו זאת בטענה שהגן סובל מחוסר בכוח אדם , שהסייעת הייתה לבדה עם הילדים בחצר ולא ראתה כיצד ארעה התאונה כי נאלצה באותה העת להתמודד לבדה עם ילד שובב אחר.

רוח הפסיקה קובעת כי "בין ילדי הגן לבין הגננת והסייעת, שוררים יחסים המטילים חובת זהירות מיוחדת על צוות הגן, בעיקר מפאת גילם הרך של הילדים...חובתם של המורה ושההורה היא בהשגחה על הקטין הן מפני פגיעתו של גורם חיצוני - חי או דומם - הן מפני פגיעה של הקטין באחרים, והן מפני פגיעה של הקטין בעצמו".

עוד נקבע כי "ילדים טבעם להשתובב, וכי בעת משחקם יש לפקוח עין ולפקח במידה הנדרשת אשר תמנע פציעה או פגיעה כלשהי. על אחת כמה וכמה נדרש פיקוח בפועל בעת משחק ילדים בגן המשחקים בו מצויים מתקנים שעשועים שיש בהם הפרשי גובה ואשר עלולים הילדים ליפול מהם על אחת וכמה נדרש פיקוח בעת שהילדים קטנים הם, רכים בשנים, בגילאי גן חובה, ומידת האחריות שניתן לייחס להם כלפי עצמם בהימנעות מסיכונים. פלוני (קטין) נ' עמותת כולל בית יוסף ונתן 17803/06 הינה מזערית...". ת.א. (ת"א).

לפני התאונה היה הילד בריא, שמח ופעיל מאוד. לאחר התאונה וכתוצאה ממנה הילד סבל מכאבים, עבר טיפולים רפואיים ונאלץ שלא להשתתף בפעילויות של בני גילו. מומחה בית המשפט שבדק את הילד קבע כי נותרה לו נכות זמנית במשך כ 6 חודשים וכי לא נותרה לו נכות צמיתה

בסיכומו של דבר עו"ד אשכנזי הגיע להסדר פשרה עם חברת הביטוח של הגן לפיו ישולמו לקטין כ-60 אלף שקלים ובית המשפט העניק להסדר הפשרה תוקף של פסק דין.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]  
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).

הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר