עו"ד יצחק נטוביץ', המשנה ליו"ר לשכת עורכי הדין וראש רשימת "יוזמה - ציונות משפטית" המתמודדת למועצת לשכת עורכי הדין, פרסם היום (חמישי) מכתב לקראת הבחירות ללשכה. 

"הפעם, הבחירות הן לא רק לקביעת הנציגים בלשכה וראש הלשכה, אלא הן משקפות את המצב הפוליטי במדינה - בחירה בין 'מהפכה משפטית'  לבין 'רפורמה משפטית' ; בין מרכז שמאל למרכז ימין; בין הגלימות השחורות, העומדות בראש המאבק בממשלה ובחברי הכנסת המרכיבים את הקואליציה, לבין הציונות המשפטית ועוה"ד אשר עומדים על כך שהלשכה תהיה לשכה יהודית ודמוקרטית;  בין לשכה פרוגרסיבית 'מתקדמת' לבין לשכה לאומית שמרנית;  בין לשכה שאין לה כל השפעה על הממשלה והכנסת בכל הנוגע לשמירה על פרנסתם של עוה"ד לבין לשכה שנציגיה מתקבלים בברכה במוסדות השלטון ויש להם השפעה ויכולת למנוע פגיעה בעוה"ד במעמדם ופרנסתם ועוד נושאים חשובים וקריטיים לתפקודנו המקצועי ולתפקודה של המדינה", כתב בפתח דבריו. 

במהלך כל מערכות הבחירות האחרונות ציבור עורכי הדין הימני לא הגיע במספרים גדולים לקלפי, והעובדה הזו חייבת להשתנות. חייבים להבין את המשמעות של שמאל רדיקאלי בראש הראשות וניצחון של השמאל גם במועצה. תוצאות כאלו ישפיעו על כל אחת ואחד מאיתנו -  חרדים, אנשי המרכז הפוליטי, המחנה הלאומי, דתיים ומסורתיים. לכן חברים בבחירות האלו, חייבים לצאת, להצביע ולשנות, זו קריאת חירום. רק כך נוכל למנוע מהצד 'המתקדם' להשתלט על הלשכה. עלינו לצאת משיחות הסלון בימי שישי שבת עם הקיטורים על ראש הלשכה ועל "נציגי המחאה", ולהקדיש חצי שעה ביום הבחירות כדי להצביע נכון", הוסיף.

בסיום דבריו כתב כי "בבחירות אלו הקמנו את סיעת 'יוזמה ציונות-משפטית' על מנת להשמיע את קולם של כל עורכי הדין החשים סלידה מהשתלטות תפיסות השמאל על הלשכה. מדובר בנבחרת של עורכי דין מהשורה הראשונה, בעלי רקורד אישי וציבורי מהמרשימים ביותר שיש. כעת, כבר אין יותר תירוצים. המצב מחייב שינוי, ועתה גם יש לכם גם מי שיכול לחולל את השינוי הזה שכולנו מייחלים לו".