בית המשפט גזר היום (ראשון) תשעה חודשי עבודות שירות על ליאור סולומון, בכיר ברשות האוכלוסין וההגירה שהורשע בקבלת שוחד מיני משלוש נשים שפנו לסיוע להבאת בני משפחתן ארצה.

מהכרעת הדין בעניינו עולה כי סולומון נהג לאתר נשים ממוצא אתיופי ללא עורף משפחתי או גב כלכלי בישראל, שביקשו את סיועו להביא את בני משפחתן ארצה.

מסוימות מבין הפונות, המשתייכות כולן לעדה האתיופית, אשר מצבן הכלכלי היה קשה, ללא עורף משפחתי בישראל ואשר ביקשו ממנו לפעול על מנת לסייע בהבאת בני משפחתן ארצה (באופן זמני או קבוע). סולומון ניצל את מעמדו ואת תפקידו וקיים עם אותן נשים שיחות בעלות אופי מיני ואף בחלק מהמקרים יזם עמן מפגשים אינטימיים.

עוד עולה כי סולומון לא ציין בכתב או בעל פה בפני הממונים עליו או בפני עובדי רשות ההגירה כי הוא נמצא בקשרים חבריים אינטימיים עם הנשים או כי הוא מייעץ להן בבקשות, ולא ביקש להעביר את הטיפול לגורם אחר. 

במקרה נוסף שבו הורשע, פנה אליו חברו וביקש ממנו לסייע לו לאתר את בת זוגו לשעבר. הנאשם נכנס למאגרי המידע של רשות ההגירה, הוציא את פרטיה האישיים ושלח לחברו. 

בית המשפט הרשיע אותו בשלושה מקרים של קבלת שוחד מיני וכן בעבירה של פגיעה בפרטיות. במסגרת שלב הטיעונים לעונש ביקשה הפרקליטות להטיל על הנאשם עונש מאסר של ארבע שנים ומאסר על תנאי. הפרקליטות ציינה כי מעשיו של הנאשם, בכיר ברשות ההגירה, חמורים בשל העובדה כי ניצל את מעמדו ואת תפקידו ואת מצוקתן של נשים קשות יום אשר ביקשו ממנו סיוע בהבאת קרובי משפחתן לישראל.

עורכי הדין אלי פוקסברומר ותהילה פרץ פינטו שייצגו את סולומון מטעם הסניגוריה הציבורית מסרו לאחר גזר הדין: "בית המשפט זיכה את ליאור מרוב האישומים בצדק, ועונשו משקף גם התייחסות של בית המשפט לאפליה שבהעמדתו למשפט על מעשים שהמשטרה סוגרת בשורותיה בדין משמעתי לכל היותר (אם בכלל), ולמחדלים כבדים של הפרקליטות בטיפול בתיק. 

"מה שנתפס כשיח בין אישי ועממי בקהילות אחרות, פורש בתיק זה כשיח מנצל מצד הנשים וליאור. זו לא פעם ראשונה שעולות מאתיופיה שהעידו במשטרה זכו ליחס שונה ומשפיל. בית המשפט מתח ביקורת על כך שאחת מצוות התובעים הכינה וליוותה עדה שהיא בת דודתה. ניגוד אינטרסים חמור זה לא גולה לבית המשפט זמן רב על ידי התביעה. 

"הסניגוריה הציבורית תמשיך להילחם באפליה של יוצאי אתיופיה על ידי רשויות החוק. לא ניתן להשלים עם ניהול הליך בידי התביעה בניגוד עניינים וללא שקיפות כלפי בית המשפט. לאור היכרות עם מלוא העדויות והחומר בתיק, אנו משוכנעים שליאור חף מפשע ופעל בנאמנות מלאה בעבודתו הרגישה".

מהפרקליטות נמסר: "מדובר בבכיר ברשות ההגירה שהיה אמון על אשרות כניסה לישראל אשר הורשע בעבירות שוחד בעל אופי מיני ופגיעה בפרטיות. נשים קשות יום פנו אליו וביקשו ממנו סיוע בהבאת קרובי משפחתן לישראל, והוא ניצל את מעמדו ואת תפקידו וביקש מהן לקבל מגע מיני ובחלק מהמקרים קיים עמן מגעים מיניים ושיחות מיניות בתמורה לקידום בקשותיהן. עתרנו לביהמ"ש להשית על הנאשם עונש של ארבע שנות מאסר בפועל לצד עונשים נוספים, על מנת שיבטא את החומרה במעשיו של עובד ציבור, מי שאמור להעניק שירות תקין ועל פי חוק לאזרחים. אנחנו כמובן נקרא ונלמד את גזר הדין".