פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד בדר מאדי, בן 21, אדם מאדי, בן 21, היאב אבו מאדי, בן 18, וסאנד אבו מאדי, בן 18. כתב אישום נוסף הוגש לבית המשפט המחוזי לנוער נגד נאשם קטין בגין עבירות ממניע גזעני ולחלקם אף יוחס מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, זאת לאחר שיידו אבנים לעבר מכוניות נוסעות.

בפעילות משותפת של שוטרי מרחב הנגב ושירות הביטחון הכללי, במהלך חודש מאי 2023, נעצרו לחקירה חמישה צעירים, אזרחים ישראלים, תושבי הפזורה הבדואית "אבו מאדי", הצמודה לכביש 25 וסמוכה לישוב באר שבע. הצעירים נעצרו בחשד למעורבותם במספר אירועי יידוי אבנים ממניע גזעני ולאומני לעבר רכבים בכביש.

ממצאי החקירה, שנוהלה על ידי השב״כ, חוקרי ימ"ר נגב ותחנת ערוער, העלו כי הצעירים שנעצרו היו מעורבים במספר אירועים של יידוי אבנים לעבר רכבים פרטיים באזור צומת אבו תלול, בדרכם לבאר שבע. עוד עלה כי ידוי האבנים על ידי החוליה נעשה לאחר תצפית ואיתורם של רכבים המזוהים ככאלה המשמשים נוסעים שהינם יהודים. כתוצאה ממעשיהם, נגרם נזק בעיקר לרכבים ונפצעו שני אזרחים באורח קל, בהם אישה הרה.

יידוי האבנים בכביש 25 (צילום: דוברות המשטרה)
יידוי האבנים בכביש 25 (צילום: דוברות המשטרה)

בחקירה עלה כי המניע למעשים הינו נקמה על רקע פרסומים שקריים ברשתות חברתיות אודות פעילות אכיפה של כוחות הביטחון למול מתפללים במסגד אלאקצא במהלך חודש רמאדן האחרון.

עם תום חקירתם בשב"כ ובמרחב הנגב, הוגשו כנגד החמישה, כתבי אישום על ידי עו"ד אירה ויימן קריקון מפרקליטות מחוז דרום, המייחס לנאשמים עבירות של יידוי אבן או חפץ אחר לעבר כלי תחבורה, חבלה במזיד בנסיבות מחמירות ממניע גזעני ושיבוש מהלכי משפט.

יידוי האבנים בכביש 25 (צילום: דוברות המשטרה)
יידוי האבנים בכביש 25 (צילום: דוברות המשטרה)

בבקשת מעצר עד תום ההליכים שהוגשה במקביל ציינה עו"ד ויימן קריקון כי: "המשיבים יידו אבנים לעבר כלי רכב שנוסעו בחושך בכביש מהיר, ופגעו במספר רב של כלי רכב, כאשר רק בנס האירועים לא הסתיימו בתוצאות טרגיות יותר, והכל על רקע לאומני וגזעני, תוך ניסיון לבצע הבחנה בין כלי רכב של יהודים וערבים. המשיבים פעלו באופן מאורגן ושיטתי, תוך חלוקת תפקידים ביניהם, ארבו לקורבנות, תוך עריכת "סלקציה" בין כלי רכב שלהערכתם השייכים ליהודים לבין כלי רכב של ערבים, והשליכו אבנים גדולות לעבר כלי רכב שהם סברו ששייכים ליהודים".