'העוקץ הרוסי': יחידת הסייבר בלהב 433 בשיתוף עם יחידות ההונאה של מחוז ת"א ומחוז דרום, סיימה את חקירתה בפרשיית 'העוקץ הרוסי' של תייר מאוקראינה, שביחד עם אחרים הונו אוכלוסיות קשישות דוברי השפה הרוסית ועולים חדשים, באופן מתוחכם, שיטתי ומתמשך בשווי עבירות של מאות אלפי ש"ח. היום (רביעי) יחידת התביעות של להב 433 הגישה נגדו כתב אישום ובקשת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

בתיעוד נראה החשוד מגיע לבאר שבע, פוגש בקורבן שהגיעה במיוחד מערד ולאחר שמסר לה את "מילת הקוד", לקח ממנה במרמה 67,000 שקלים.

יחידת הסייבר בלהב 433 פתחה בחקירת 'עוקצים' בשיתוף עם יחידות הונאה ת"א ודרום, עם קבלת תלונות ממספר קורבנות, ברובם קשישים ועולים חדשים, דוברי השפה הרוסית. מהחקירה התברר כי החשוד ואחרים יצרו תשתית נרחבת להצגת מצגים כוזבים וקבלת כספי המרמה לאחר שאיתרו את המתלוננים, אספו עליהם מידע ויצרו עימם קשר טלפוני כשהם מזדהים כנציגי משטרה, בנק ישראל, נציגי חברת western union וגופים לגיטימיים נוספים. החשוד והאחרים רכשו מחברות תקשורת שונות מספרי טלפון וירטואליים באמצעותם יצרו קשר עם הקורבנות ויצרו מצג שווא כאילו הם מתקשרים מתחנת משטרה, בנק וכו'.

עוד עולה מהחקירה, כי החשוד ואחרים הפעילו מניפולציות על הקורבנות וקיבלו מהם גישה לחשבונות הבנק שלהם. החשודים אמרו לקורבנות בכזב כי מנסים להעביר כספים מחשבון הבנק שלהם וכדי למנוע את זה, עליהם להוציא את הכספים שנמצאים בחשבון ולהעבירם לחשבון בנק אחר וכי ההליך הזה מלווה ע"י משטרת ישראל. כדי לרכוש את אמונם של הקורבנות, החשודים שלחו אליהם צילום תעודות שוטר, נציג בנק ועוד.

לאחר שהחשודים רכשו את אמונם, הם ביקשו מהקורבנות לגשת לסניף הבנק ולמשוך ממנו את הכספים מבלי לספר על כך לאיש אחרת יואשמו בשיבוש הליכי משפט ובכך יהיו חשופים לעונש של שנים בכלא. לאחר משיכת הכסף, אמרו לקורבנות בכזב למסור את הכסף לנציג בנק ישראל שהם שולחים אליהם לאחר שיאמר להם את "מילת הקוד". היקף העבירות המיוחסות לחשוד ולאחרים נאמד במאות אלפי שקלים.

עם מעצר החשוד ב-1.6.23 ובמהלך חיפוש בדירתו באשקלון, מצאו בלשי היחידה ציוד רב לזיוף והעתקת כרטיסי אשראי, מצלמות זעירות של כרטיסי אשראי, גלמים של כרטיסי אשראי ועוד.

מעצרו של החשוד הוארך מעת לעת בבימ"ש השלום בראשל"צ והיום יחידת התביעות של להב 433 הגישה נגד החשוד כתב אישום המכיל 8 אישומים בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לביצוע פשע ואיסור עשיית פעולה ברכוש אסור. לצד כתב האישום הוגשה נגד החשוד גם בקשת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.