חסן אבו מוך, תושב ישראל, הורשע בהברחת נשק מירדן לישראל ונידון לעשר שנות מאסר על תנאי וקנס כספי בסך 100,000 ש"ח. כעת, בית המשפט העליון החליט לבטל את ההרשעה ולהחזיר את הדיון לבית המשפט המחוזי, ובכך לקבל את הערעור שהגיש הנאשם, שטען כי מנת חלקו באירוע הייתה קטנה בהרבה מזה של שותפו, שקיבל עונש מופחת לעומתו.

בית המשפט העליון התערב כאמור וקבע שהחזרה מההודאה באה הרבה זמן לפני שניתן גזר הדין, ונימק: "במקרה זה, חזרתו של המערער מהודאתו באה עידן ועידנים לפני שנגזר דינו. לטענתו הוא לא הובן כיאות ולא נתאפשר לו להוכיח את תרומתו לאירוע לעומת שותפו. במקרה מעין זה, בו הושמטה הקרקע מתחת לטענתו העיקרית של המערער אשר בעטיה סבר כי ניתן להמתיק את דינו, עומד המערער ב'עילה השלישית' שפורטה בעניין קוטובסקי לעיל. לא היה מקום לכבול אותו בהודאתו שניתנה על בסיס אמונתו הכנה כי תינתן לו האפשרות להוכיח את חלקו בביצוע העבירה ביחס לשותפיו למעשה (שעליהם נגזרו עונשים קלים בהרבה), והיה על בית המשפט לבטל את הרשעתו".

תגובת עורך הדין שמואל ברזני: "לא בנקל בוחרים להגיש ערעור כזה, על גזר דין כה חמור, בתיק בו ייצג עורך דין אחר. יחד עם זאת האמנו כי נעשתה פה שגיאה מטעם המדינה וראוי היה לתקנה או בהקלה בעונש או בביטול ההרשעה. המדינה התנגדה לשתי האםשרויות ולפיכך בית המשפט, בצעד תקדימי קיבל עמדתי והחליט לבטל ההליך וההרשעה. אנו בציפיה לשכנע המדינה כי ראוי שתדבר בקול אחד ואחיד בענין נאשמים שונים באותו תיק".

שמואל ברזני (צילום: באדיבות המצולם)
שמואל ברזני (צילום: באדיבות המצולם)