שוטרי יחידה 105 בלהב 433 המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת, עצרו אתמול חשוד בן 22, תושב מעלה אדומים, בחשד לעבירות מין שבוצעו ברשת בקטינה בת 11. החשוד נהג להשתמש בפרופיל פיקטיבי באינסטגרם בשם "blaze1239".

מהחקירה עולה כאמור כי החשוד יצר לעצמו פרופיל פיקטיבי באינסטגרם בשם "blaze1239" והתכתב במשך חודשים ארוכים עם קטינה בת 11 כשהוא מזדהה כקטין בן 13 ו-15. השיחות היו בעלות אופי מיני בוטה תוך שהוא מבצע בה עבירות מין.

כעת החקירה הפכה לגלויה והחשוד הובא לחקירה במשרדי היחידה, בסיומה נכלא. היום (רביעי) יתקיים דיון בהארכת מעצרו בבימ"ש השלום בראשל"צ.

מי שמסר את התלונה הוא קרוב משפחתה של הקטינה, אשר חשף בפני החוקרים התכתבויות בולטות עם הקטינה. גורמים במשטרה ציינו: "יש מגוון עבירות מין ברשת, כאשר החשוד מנהל שיח בוטה מאוד מאופיו בקטינה בת 11 כאילו הייתה בוגרת, וזאת תוך שהוא מנצל את תמימותה וגורם לבה לסבור שהוא בן גילה. מדובר בעבירות חמורות ובגינן הוא נעצר ונכלא".

נציין כי העבריינות ברשת החברתית הפכה לתופעה חמורה כאשר העבריינים מקימים חשבונות פיקטיביים, מעלים פרופילים מזוייפים ומנצלים את הקורבנות תוך שהם כופים עליהם עבירות מין, סחיטה ועבירות נלוות.

מוקד 105 בלהב 433 במשטרה שהוקם במטרה לשמש אוזן קשבת לקורבנות או לבני משפחותיהם, וכן לכל מי שנחשף לכאורה לביצוע עבירות כלפי קטינים משמש בעצם כ-"חדר מיון" לכל הפניות בדרך לנתב אותן לטיפול ביחידות המשטרה השונות, מציינת סנ"צ יפעת חסון מפקד מוקד 105 בלהב 433 במשטרה. "בשנת 2022 התקבלו במוקד כ – 34,000 פניות שהתנקזו לכ- 8,000 אירועים אותם ניתבנו לטיפול ביחידות השונות על פי מגוון העבירות. חשוב לציין כי אנחנו לא מוקד לעבירות מין בלבד כי אם לכלל העבירות המופנות לפגיעה בקטינים וזה כולל את כל תחומי העבירות לרבות חרם או פגיעה בקטינים. מתחילת שנת 2023 ועד היום, כמחצית השנה התקבלו במוקד 16,500 פניות שנוקזו ל- 3,831 אירועים מטופלים. אנחנו מקבלים פניות 24/7 וזמינים לתת את השירות לקטינים, קטינות, לבני משפחה, למכרים ולמודיעים במטרה להציל קטינים מפגיעה".

רגע לפני החופש הגדול - איך צריך להיערך כשלקטינים יהיה הרבה יותר זמן פנוי?
"אנחנו ערוכים כל העת. לגבי הקטינים אנחנו רוצים לחדד במטרה למנוע מהם פגיעה מיותרת שחשוב לזכור ולהבין. כל תמונה או סרטון שעולים ברשת נשארים ברשת לתמיד ולא יעזור כמה תנסו למחוק. ברגע שתמונה או סרטון נשלחים לאחר הם יוצאים מכדי שליטה ובקלות יכולים להפוך ויראליים לכן להיזהר ולהישמר משליחת חומרים מיניים או חשופים. לגבי ההורים אנחנו קוראים להיצמד לכללי הזהירות, לגלות ערנות ולהתחקות אחר ההתנהלות של הקטינים ברשתות החברתיות. חשוב להבין שלעולם לא ניתן לדעת מי עומד בצד השני של השיחה, האם מדובר בפרופיל אמיתי או פיקטיבי ולכן חייבים לגלות משנה זהירות. לעבריינים אנחנו מציינים הפצה של חומר מיני מהווה עבירה פלילית חמורה".