פרסום ראשון: בית המשפט העליון הקל בעונשו של דניס קסקביץ', אדם בן 31, אשר הודה במסגרת הסדר טיעון כי ביצע מעשה מגונה ומעשה סדום בילדה בת תשע. 

כתב האישום המקורי נגד קסקביץ מגולל אירוע מחריד, במסגרתו הוא עקב אחרי הילדה עד לבניין מגוריה. לאחר שהילדה נכנסה לבניין, קסקביץ הספיק להיכנס אף הוא בטרם הדלת תיסגר. לאחר מכן אחז בילדה, ביצע בה עבירות מין חמורות ובכדי שצעקות הילדה לא יישמעו הוא לפת את הצוואר שלה בחזקה עד שהיא התקשתה לנשום.

השופטים יחיאל ליפשיץ, גלית ציגלר ושמואל מנדלבום מבית המשפט המחוזי גזרו על קסקביץ עונש חמור של 13.5 שנות מאסר, בנימוק כי "מעשים מעין אלה מחייבים תגובה עונשית הולמת, שתביא לידי ביטוי את עיקרון ההלימה ותשמש אמצעי המרתיע בפני אחרים. ענישה כזו אף תבטא את הסלידה וההוקעה ממעשים שכאלה". 

כאמור, בית המשפט העליון החליט היום להקל בעונשו של קסקביץ. "מעשי המערער חמורים וקשים, וראויים לכל גינוי. פגיעתם בקורבן העבירה ובבני משפחתה – אף היא קשה וחמורה. על כך אין חולק", כתבו שופטי העליון. עם זאת, בשל כניסתו של קסקביץ לתוכנית גמילה מסמים, בשל נסיבות חייו של קסקביץ "שאינם פשוטות כלל ועיקר", וכן מכיוון שהעונש שהוטל על קסקביץ נחשב לחמור במיוחד, שופטי העליון החליטו להתערב ולהקל את עונש המאסר.

השופטים כתבו: "במכלול הנסיבות סברנו אפוא כי נכון יהיה לגזור את עונשו של המערער בתחתית מתחם העונש שנקבע לו. אשר על כן, אנו מורים על הפחתה מסוימת מתקופת המאסר בפועל שנגזרה על המערער, כך שזה ירצה 12 שנות מאסר, חלף העונש שנגזר עליו".