הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר

במקרה של החברה אותה ייצגתי זה בדיוק מה שקרה! העובד, התעצבן על המעסיק ואץ לו רץ לו להגיש תביעה. וזאת אפילו ללא משלוח מכתב דרישה אשר מסביר מה הוא דורש? מה חסר לו? (ישנם מקרים שרק לפי זה שלא נשלח מכתב דרישה לפני התביעה, אפשר לדעת כי "האגו" מעורב בתמונה.

לפרטים נוספים אודות עו"ד עדן חג'ג' לחצו כאן

טיפ ראשון - במקרה ומעביד מקבל תביעה מעובד וזאת ללא מכתב דרישה קודם, לנסות לערב צד שלישי אשר אינו קשור לסיפור בכדי שיוכל לשוחח עם העובד או עם מי שמייצג אותו.

במקרה שלי – התביעה הוגשה על רכיבים רבים. ביניהם – אי מתן תלושי שכר מידי חודש, שליחת תלושים באמצעים אלקטרוניים, אי מתן דוחות נוכחות וכו'.

עובד תבע את המעסיק על 400 אלף ₪ - התביעה הסתיימה לאחר הליך הוכחות ב- 5,500 ₪! (צילום: Catherine McQueen gettyimages)
עובד תבע את המעסיק על 400 אלף ₪ - התביעה הסתיימה לאחר הליך הוכחות ב- 5,500 ₪! (צילום: Catherine McQueen gettyimages)

טיפ שני – שמירת כל ההתכתבויות ושליחת המסמכים שיש לכם עם העובדים לאורך השנים! יש מנהלת חשבונות ששולחת את התלושים במייל? חובה עליכם להחתים את העובדים על הסכמה לקבלת תלוש שכר באמצעים אלקטרוניים.

למזלה הרב של החברה אותה ייצגתי, אני זאת שדאגתי משכבר הימים כי תחתים את העובדים על הסכמה לקבלת תלושים במייל – דבר שהציל אותה בהגשת תביעה זו של העובד.

טענות נוספות שהעלה העובד היו – חישוב לא מדויק בתלושי שכר בגין רכיבי ההפרשות, בגין השעות הנוספות וכמובן עריכת שימוע שלא בלב נקי ונפש חפצה – כך לטענתו. ההתמודדות שלי לטענות אלו הייתה לעבור היטב על תלוש תלוש ולבדוק אותו בפינצטה ובנוגע לשימוע – הוצגו שימועים נוספים שנערכו לאורך השנים.

טיפ שלישי למעסיק שמעוניין לפטר עובד – אל תערוך שימוע מהשפה ולחוץ, תערוך אותו באמת בלב נקי, אל תגיע לשימוע עם דעה נעולה לפיטורין, תגיע פתוח מי יודע אולי העובד יכול להעלות רעיון לגבי המשך העסקתו בצורה אחרת שייטיב גם עם המעסיק?!

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר