עמית חכים, מדריך אומנויות לחימה מבאר שבע נעצר בחשד כי ביצע עבירת מין של מעשה מגונה בכוח כלפי קטינה בת 16 במהלך אימון אישי שהעביר לה. בעברו, הורשע חכים בביצוע מעשים מגונים בחניכות וריצה עונש מאסר בכלא וחזר לאחר מכן לאמן.

בדיון שהתקיים ביום חמישי האחרון, בית משפט המחוזי בבאר שבע נעתר לבקשת המשטרה שדיוני המעצר בעניינו של החשוד יתקיימו בדלתיים פתוחות וזאת במטרה לעודד מתלוננות נוספות, ככל שישנן, שנפגעו מדפוס פעולתו של החשוד על מנת שיגיעו להגיש תלונה.

בתוך כך, בקשת רשות ערעור על החלטה זו נדחתה על ידי בית המשפט העליון. בדיון שהתקיים אתמול בבית משפט השלום בבאר שבע מעצרו של החשוד הוארך עד מחר.

ד"ר שלומית גיא, חוקרת אלימות בספורט ומרצה במכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי בבאר שבע: "מדובר בתופעה מטרידה מאוד. לא ברור איך ניתנה למאמן שהורשע בעבר האפשרות לחזור לאמן. מחקרים מראים שלנפגעי ונפגעות עבירה מינית, בעיקר בספורט, לוקח עשרות שנים להתלונן ולחשוף את התקיפה. מעבר לבושה ולפחד שלא יאמינו להן, ספורטאים וספורטאיות שנפגעו מינית על ידי המאמנים שלהם חוששים שכל העבודה שלהם על המגרש הספורטיבי תרד לטימיון. על בית המשפט להתנהל בזהירות בנושא ולאסור על אדם שהורשע בעבירת מין לחזור לאמן".