הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר

תביעות נזיקין הן כלי עבור אזרחים לתבוע פיצוי על נזק שנגרם להם כתוצאה מאירוע כלשהו או כתוצאה מפגיעה מהם. אנחנו מכירים תביעות נזיקין שהוגשו בעקבות תאונה, רשלנות רפואית, סכסוך קשה וכדומה, אך מסתבר שניתן לעשות בכך שימוש גם כשמדובר בתביעת פיצוי מגופי המדינה הגדולים, למשל כאשר מדובר באלימות משטרתית. 

עורך הדין צביקה זלגשטיין (צילום: פרטי)
עורך הדין צביקה זלגשטיין (צילום: פרטי)

עו"ד צביקה זלגשטיין, מומחה בדיני נזיקין, מלווה את לקוחותיו בהליכים המשפטיים ועד לקבלת הפיצוי המגיע אליהם. לא פעם, כך הוא מספר, הוא ייצג במקרים שבהם דרש מהמדינה פיצוי בגין אלימות משטרתית. 

במקרה שאותו הוא מלווה כיום, עליו התראיין בתוכנית "מחוץ לפרוטוקול" שמנחה מולי ארי הוא מתאר סיטואציה בה הותקפה בחורה צעירה בגז פלפל על ידי השוטרים, לאחר מכן הוכתה עד לאובדן הכרה ואף לאחר מכן. למרות זאת, במח"ש הוחלט לסגור את התיק נגד השוטרים הפוגעים בגלל חוסר ראיות. זאת, אף שמצלמות הגוף של השוטרים תיעדו את המקרה ועל אף ראיות נוספות למכביר. גם ערעור לפרקליטות על סגירת התיק לא הוביל להליך כלשהו נגד השוטרים הפוגעים. 

"במקרה הזה", מוסיף עו"ד זלגשטיין, "הבנו שהדרך לקבל צדק, הדרך לקבלת הפיצוי היא באמצעות תביעת נזיקין. המקרה הזה פגע בשמה הטוב ונטען כי היא אינה אמינה ובנוסף האירוע הותיר בה פגיעות פיזיות ונפשיות שעמן היא מתמודדת עד היום". 

אז למה לא לתבוע ישר פיצוי? למה צריך לפנות למח"ש?
עו"ד זלגשטיין: "ראשית, עלינו לפנות למח"ש על מנת למצות את הדין עם אותם שוטרים שפגעו באישה. שנית, על מנת להגיש תביעת נזיקין יש צורך בהערכות רבה מראש - שלא כמו בתביעות אחרות, בתביעות נזיקין צריך להכין תשתית רפואית טובה. החוק דורש להגיש במקביל לכתב התביעה גם חוות דעת רפואית. כלומר, על כל נזק נטען, יש להגיש חוות דעת שמוכיחה את הנזק הזה. זה לא מספיק להגיד שהיא סובלת מסיוטים - אני כעורך דין צריך להוכיח את זה על ידי רופא פסיכיאטרי ועל ידי קביעת אחוזי נכות". 

כמה זמן נמשכת תביעת נזיקין?
עו"ד זלגשטיין: "תביעות נזיקין לוקחות זמן. לאחר הגשת התביעה, הצד הנתבע צריך להגיש את עמדתו וחוות דעת המוכיחות את עמדתו, לאחר מכן יתכן והצדדים יגיעו לפשרה ויתכן כי התיק יעבור להכרעתו של השופט. כך או כך, מדובר בהליך מורכב, לא פשוט שלוקח זמן רב. חשוב שעורך הדין שמלווה את התביעה הינו מקצועי ומיומן ומבין את רזי תחום הנזיקין". 

האם על אף שמדובר בתביעה נגד גופים ענקיים, נגד המדינה למעשה, יש סיכוי לקבלת פיצוי?
עו"ד זלגשטיין: "נכון, מדובר בגופים גדולים, רובם נעזרים בסוללה של עורכי דין, כוח ומשאבים. אבל ניסיון העבר מראה שיש הצלחות. בתיקים שאני עצמי ליוויתי משפטית הצלחנו להגיע לתוצאות טובות. זה כלי חשוב עבור מי שנפגע בדרכו להשגת צדק והפיצוי המגיעים לו".

לאתר עו"ד זגלשטיין: https://segelstein.com/ 
שליחת מייל: [email protected] 
להתייעצות בוואטסאפ: https://bit.ly/3pulx9O 

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]  
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).

הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר