פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום כנגד מאור שמואלי, בן 27 מתל אביב, לאחר שניהל שיחות בעלות אופי מיני במסגרתן הציע הצעות מיניות לקטינות, שלח להן חומר תועבה פדופילי, בעל את חלקן וביצע בהן מעשי סדום לאחר ששכנע אותן להפגש עימו.

רב מוכר מנהריה נעצר בחשד לביצוע עבירות מין בנכדתו בת ה-8
אלימות בבתי החולים: תושב הגליל נעצר בחשד לתקיפת מאבטח

כתב האישום מייחס לשמואלי ריבוי עבירות של גרם אינוס בקטינה שטרם מלאו לה ארבע עשרה שנים, ניסיון גרם אינוס קטינה שטרם מלאו לה 14, גרם אינוס, ניסיון גרם אינוס, מעשה מגונה בקטינה שטרם מלאו לה 14, גרם מעשה מגונה בקטינה שטרם מלאו לה 14, גרם מעשה מגונה, הטרדה מינית קטינה מתחת לגיל 15, ניסיון הטרדה מינית מתחת לגיל 15, בעילה אסורה בהסכמה, מעשה סדום בהסכמה, גרם בעילה אסורה בהסכמה, פגיעה בפרטיות, החזקת חומר תועבה ובו דמותו של קטין, שימוש בקטין בהצגת תועבה וסחיטה באיומים.

על פי העולה מכתב האישום, ישנם אלפי הזדמנויות שונות פנה שמואלי לקטינות רבות באמצעות אפליקציות וואטצאפ, טלגרם וטיקטוק, הפנה אליהן התייחסויות והצעות בעלות אופי מיני, ושלח אליהן תמונות וסרטונים של איבר מינו.

צוין כי שמואלי פעל באופן שיטתי לניצול מיני של קטינות בכך שנהג להצטרף לקבוצות וואצאפ בהן חברות קטינות ופנה אליהן בהודעות פרטיות מטרידות והצעות מיניות, ניהל עימן שיח על גילן הצעיר, פנה אליהן בשאלות חודרניות על פגיעות מיניות בעברן, שאל האם נפגעו מינית בידי גברים שהתכתבו עמן, והכל תוך ניסיון לאתר נקודה רגישה ופגיעה אצל הקטניות ולנצלה לצרכיו המיניים.

בין היתר ביקש שמואלי מהקטינות פרטים מלאים על נסיבות הפגיעה המינית אותה חוו, הציג בפניהן מצג שווא של דאגה לשלומן וביטחונן, בעוד שבפועל התכוונן ליצור יחסי קרבה לצורך סיפוקו המיני.

כך למשל, פנה שמואלי בשנה שעברה לקטינה ילידת 2007 בוואצאפ. בין החודשים נובמבר 2022 למאי 2023 ניהלו שמואלי והקטינה שיחות בעלות אופי מיני. במספר הזדמנויות ניהלו שיחות וידאו בהן חשפה הקטינה את איבר מינה וביצעה בעצמה אקטים מיניים, לפי הוראת שמואלי, שהקליט את שיחות הווידאו הללו ושמר ההקלטות אצלו. במספר הזדמנויות שונות בתקופה זאת, נסע שמואלי לביתה הקטינה, אסף אותה לרכבו ובעל אותה, בעודם ברכב. בין השנים 2018-2019 פנה שמואלי בוואצפ לקטינה ילידת 2008.

במהלך שיחה של שמואלי עם הקטינה, ביקש לברר מה גילה והיא מסרה לו את תאריך הולדתה. בהמשך, הנאשם מסר לקטינה קוד מוסכם בתצורת סמלון (אימוג'י) לתחילת שיחה ביניהם, על-מנת שלא ייתפס בקיום שיח מיני עם הוריה של הקטינה, תחת אותו שם משתמש. במהלך שיחות רבות עם הקטינה הפנה אליה שמואלי שאלות בעלות אופי מיני, הן בהתכתבות בכתב והן בשיחות וידאו. בין היתר הציע לה לבצע בעצמה אקטים מיניים, שאל אותה שאלות בעלות אופי מיני, שלח לה סרטוני תועבה פדופיליים, סרטונים פורנוגרפיים ותמונות של איבר מינו.

בנוסף, צוין בכתב האישום כי בשנת 2019 פנה שמואלי לקטינה ילידת 2005, הפנה אליה הצעה מינית לשיחת וידאו ולחץ עליה לקיים השיחה. בהמשך לכך, בשעת לילה, קיים הנאשם שיחת וידאו עם הקטינה הנושאת אופי מיני והמשיך לאחריה להפנות לקטינה אמירות והצעות מיניות. באחד הימים, הדגישה הקטינה בפני שמואלי את גילה הצעיר, אך זה לא חדל מהצעותיו ואף לחץ עליה להיפגש עמו תוך שהדגיש כי "כל מה שקורה זה סוד שלי ושלך." להפצרותיו החוזרות של שמואלי, הסכימה הקטינה להיפגש עמו והגיעה לראשונה לדירה.

בהמשך למפגש זה, החלו השניים להיפגש בדירתו באופן קבוע בתדירות של פעם בשבוע או שבועיים ושמואלי בעל במפגשים אלה את הקטינה וביצע מה מעשי סדום. לאחר אחת הפגישות, שאל שמואלי את הקטינה מה יקרה אם יתגלה הפרש הגיל ביניהם, בתגובה לכך שאלה אותו ממה הוא מודאג ושמואלי השיב "זה כלא, אם ההורים שלך או חברה מלשינה" והוסיף: "קרה לי כבר, כמעט נכנסתי לרשימת הפדופילים".

שמואלי המשיך וניהל שיחות בעלות אופי מיני עם קטינות נוספות, אותן הכיר באפליקציות השונות, הצעירות שבהן היו בנות 9 ו-12. במהלך אחת השיחות עם קטינה ילידת 2010 שלחה לו לבקשתו תמונות של איבריה המוצנעים והוא הנחה אותה לגלח את איבר מינה. בשיחה אחרת, החליט שמואלי להעניש אותה ודרש ממנה לצלם עבורו סרטונים מיניים של אחותה בת ה-10.

הקטינה סירבה לדרישה וביקשה להטיל עליה עונש אחר, התחננה שירשה לה לצייר ולשחק. שמואלי איים על הקטינה כי אם לא תעשה כן, הוא יאלץ אותה למסור לו את כתובת מגוריה. שמואלי חזר על דרישתו במהלך אותה שיחה ולאחר שהתחננה שיניח לה כתב לה שאין לה ברירה. הקטינה כתבה לנאשם שהיא תתאבד ולאחר מכן חסמה את האפשרות של הנאשם להתקשר אליה.

בבקשת המעצר ציינה עו"ד נבון מהפרקליטות כי "המשיב ביצע את המעשים המפורטים בכתב-האישום משך תקופה ארוכה שפסקה רק כאשר נעצר במסגרת חקירת תיק זה. כל אותה העת, פעל המשיב בשיטתיות ומניפולטיביות, תוך הצגת מצג שווא של מי שמטרתו לסייע ולהגן על הקטינות מפני אחרים, אך בפועל השתמש בהן לסיפוק צרכיו המיניים, כמפורט בכתב האישום".

"בשנת 2019 הודה המשיב בחקירת משטרה בקיום מעשים דומים בקטינות ונחלץ מאישום פלילי אך בשל תואנה שלא היה מודע לגיל הקטינות אשר עמן ניהל קשר מיני. המשיב לא עמד בפני יצרו ושב לעשות מעשי זימה בקטינות, תוך הפעלת מניפולציות רגשיות כלפיהן, ניצול תלות וחולשה, ואף טרח וסיכם על מילות קוד להתקשרות עמו, בתקווה שמעשיו לא יתגלו לעולם", הוסיפה.

עו"ד אסף דוק מסר: "אישום לא הופך אדם לאשם וחומרתן של העבירות מהוות רק נקודת המוצא ובוודאי לא נקודת הסיום. אנו נלמד את חומר הראיות, נבין את התמונה לעומקה ונגיב בהתאם לבית המשפט".