בית משפט השלום בירושלים האריך אתמול בשמונה ימים את מעצרו של צעיר בן 18 החשוד ברצח שאירע לפני כחודשיים במחנה הפליטים (מ.פ) שועפט שבמזרח ירושלים.

מחקירת היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז ירושלים במשטרה עולה כי זמן קצר לאחר הרצח נמלט הצעיר לשטחי היו"ש ובמשטרה המשיכו בחקירה סמויה וכן בוצעו ניסיונות לאתרו. 

אתמול, במהלך פעילות שהובילה הימ"ר ירושלים יחד עם לוחמי יחידת המסתערבים של מג"ב ירושלים נעצר החשוד כשהוא מסתתר מתחת לספה בדירת מגורים.

החשוד, כך עולה, נמלט מיד לאחר מעורבותו ברצח לשטחי יו"ש ושהה במהלך החודשיים האחרונים בבריחה, אלא שהפעילות החקירתית הנחושה הובילה להתפתחות בחקירה ומעצרו כאמור בוצע אתמול.

החשוד שנעצר הועבר לחקירה ביחידה המרכזית ומעצרו הוארך אמש בבימ"ש עד ליום ראשון הקרוב, זאת לטובת המשך ביצוע הפעולות החקירה הנדרשות.

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל פועלת בנחישות כל העת על מנת למגר את תופעות האלימות בכלל, ובחברה הערבית בפרט. בכלל זה, מתקיימת פעילות מודיעינית במניעת פשעים תוך תפיסת אמל"ח וסיכול, זאת לצד המישור החקירתי בפענוח והבאת עבריינים לדין. גם במקרה זה, על אף ניסיונות הימלטות מאימת הדין, ידה הארוכה של המשטרה ובאמצעות מיטב יחידותיה, הביאו למעצרו של מעורב במקרה אלימות קשה שארע".