המשטרה והשב״כ עצרו שלושה חשודים, תושבי הפזורה הבדואית שבנגב בחשד כי יידו אבנים וחפצים נוספים לעבר כלי רכב שנסעו בכבישי הדרום על רקע לאומני וממניע גזעני תוך סיכון חיי אדם. היום (חמישי) הוגש כתב אישום נגד בגיר וקטין, ובקשת מעצר עד תום ההליכים. 

במהלך חודש יוני 2023 אירעו רצף של מקרי יידוי אבנים לעבר רכבים בצומת נבטים על כביש 25, אשר גרמו לפגיעה בכלי רכב שנסעו בציר הנסיעה, ואך בנס לא גרמו לפגיעות בנפש. בהמשך הותר לפרסום, כי בפעילות משותפת של שוטרי מרחב הנגב ושירות הביטחון הכללי נעצרו בחודש יוני 2023 לחקירה שלושה צעירים, אזרחים ישראלים, תושבי הפזורה הבדואית "אלחמידי", הסמוכה לכביש 25 וסמוכה ליישוב נבטים, בחשד כי היו מעורבים באירועים.

ממצאי החקירה, שנוהלה על ידי השב״כ, חוקרי ימ"ר נגב ותחנת ערוער העלו כי שניים מהעצורים, בגיר וקטין, היו מעורבים ביידוי אבנים וחפצים שונים, לרבות זיקוקים, לעבר הרכבים. אחד מהשניים הינו וליד אלחמידי, בן 18, בעל רקע ביטחוני בעברו. מחקירתם של השניים עלה כי ביצעו הבחנה בין סוגי הרכבים, ויידו את האבנים לעבר כלי רכב בהם סברו כי נהגו יהודים, וזאת כנקמה על פעילות אכיפה שביצעה המשטרה בפזורה בה הם מתגוררים.

עם תום חקירתם במרחב נגב ובשב״כ הגישה, כאמור, פרקליטות מחוז דרום (פלילי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד אלחמידי וקטין נוסף. בכתב האישום יוחס להם עבירות של מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה; יידוי או ירי של אבן או חפץ אחר לעבר כלי תחבורה; חבלה במזיד בנסיבות מחמירות ממניע גזעני; ניסיון לחבלה במזיד בנסיבות מחמירות ממניע גזעני.

פענוח זה מצטרף לשני פענוחים נוספים מהחודשים האחרונים, אשר הובילו להגשת כתבי אישום חמורים נגד אזרחים בדואים שיידו אבנים לעבר כבישי נסיעה ראשיים בדרום הארץ (כביש 31 וכביש 25).