האם קיבוצים ומושבים יוכלו לקבל לידם מחדש את רישיון המים? למרות התנגדות הרשויות, פסק דין חדש עשוי לסמן דרך חדשה. פסק דין של בית המשפט השלום בטבריה שניתן לאחרונה, החזיר לקיבוץ סאסא את רישיון המים לרשותו, לאחר שהקיבוץ העביר בעבר את סמכויות המים לתאגיד המים של מועצה אזורית גליל עליון. בכך, הכיר בית המשפט שהעברת הבעלות על רישיון המים של ספק קטן כמו קיבוץ - היא גם וולונטרית וגם הפיכה.

בית המשפט דן בתיק בין קיבוץ סאסא לבין 'קולחין' - תאגיד המים של מועצה אזורית גלילי עליון, בנוגע לבעלות על רישיון המים של לניהול אספקת המים למתחם עסקי בצומת גומא. על פי הנאמר בהחלטה, קיבוץ סאסא העביר בשנת 2007 את הסמכות לטפל בנושאי המים במתחם גומא לחברת מים של המועצה האזורית - וזאת בהתאם למדיניות ארצית כללית להעביר את הטיפול במים לתאגידים גדולים על חשבון מקומות קטנים.

אולם בשנים האחרונות עלו טענות הדדיות בין הקיבוץ לתאגיד המים, ובין היתר טען קיבוץ סאסא כי תאגיד המים האזורי כשל לספק ולתחזק את המים במתחם כראוי. לפיכך ביקש הקיבוץ להחזיר לו את הרישיון, אך תאגיד המים סרב. תאגיד קולחין טען בפני בית המשפט כי ישנה העדפה ברורה של הרשויות שכל טיפול המים ייעשה בצורה אזורית וכי הענקת הרשיונות היא בסמכות רשות המים והרשות מסרבת להחזיר את הרישיון לסאסא.

בהחלטתו, קיבל בית המשפט השלום קיבל את טענות קיבוץ סאסא, ופסק כי למרות לחץ הרשויות, הקיבוץ הוא בעל הרישיון המקורי, וגם לאחר שהעביר בהסכם את הרישיון לתקופה זמנית, יש להחזיר את הרישיון לקיבוץ בלי קשר להעדפת הרשויות לניהול המים על ידי תאגידי מים גדולים. החלטה זו עשויה להשליך על ישובים קטנים נוספים, אשר נלחצים להעביר את הרישיון לתאגידים אזוריים.
את קיבוץ סאסא ייצגו בתיק עורכי הדין אבנר צור ותהילה לביא ממשרד בלטר, גוט, אלוני ושות'.