הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר

על פי התביעה, התובע, גבר כבן 45, מחסנאי במקצועו, רכב על אופנוע, ועצר בצומת למופע רמזור אדום בנתיב נסיעתו .לפתע הגיח רכב צ"ג לצומת במהירות, כשהוא מתעלם ממופע רמזור אדום בנתיב נסיעתו, פגע בתובע וגרם לו לנזקים גופניים קשים ובעיקר בברך שמאל. מייד לאחר התאונה הנהג של רכב צ"ג נמלט במהירות מזירת התאונה כשהוא מותיר מאחור את התובע הפצוע.

התובע רכב באופנוע מבלי שהחזיק בתעודת ביטוח בתוקף. לאחר התאונה הוגש כתב אישום כנגד הנהג ברכב צ"ג  והוא הורשע.  

לפרטים נוספים אודות עו"ד ענת אשכנזי לחצו כאן

מה הדין במקרה של תאונת דרכים בלי ביטוח חובה ?
חוק הפיצויים לנפגעי תאונת דרכים קובע כי נפגע בתאונת דרכים זכאי לקבל פיצוי מהחברה המבטחת בביטוח חובה את הרכב בו נסע, על הנזקים הגופניים שנגרמו לו בתאונה, גם אם הוא אשם בהתרחשות התאונה. חוק  הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים אינו חל על נהגים שאינם מבוטחים בביטוח חובה, אך אותם נהגים יכולים לתבוע את נזקיהם מחברת הביטוח של הרכב הפוגע, וזאת עפ"י פקודת הנזיקין, ורק אם יוכיחו כי הנהג שפגע בהם הוא האשם בתאונה.

עורכת הדין ענת אשכנזי (צילום: יח''צ)
עורכת הדין ענת אשכנזי (צילום: יח''צ)

התובע הגיש תביעה בסיועה של עו"ד ענת  אשכנזי כנגד חברת הביטוח של הרכב הפוגע. עוה"ד טענה כי התאונה ארעה בגין רשלנותו הבלעדית של הנהג הרכב הפוגע אשר כאמור הורשע בהליך שהתקיים בבית המשפט לתעבורה. כתוצאה מהתאונה נגרמו לתובע נזקי גוף בעיקר בברך, ומומחה בית משפט שבדק את התובע קבע כי התובע סובל מנכות צמיתה בשיעור של 5% 

כאמור, בסופו של דבר, הצליחה עו"ד אשכנזי להגיע להסדר עם חברת הביטוח של הנהג הפוגע לפיו ישולם לתובע פיצוי של 150 אלף שקלים ובית המשפט העניק להסדר הפשרה תוקף של פסק דין.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]  
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).

הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר