הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר

תקופת הקיץ היא תקופה חמה, ולא רק מבחינת מזג אוויר אלא מבחינת החלפת מקומות מגורים. משפחות רבות מנצלות את החופש הגדול, את סיום שנת הלימודים, על מנת לעבור דירה, לשנות כתובת ואולי גם עיר. משכך, זו התקופה המתאימה ביותר לדבר על נושא השכירות וביתר שאת, על המיסוי הכרוך בדמי השכירות שאתם מכניסים לכיסכם. 

לדברי עו"ד סיימון יניב, מומחה לדיני מסים ישנם מספר מסלולים מיסויים עבור מי שמשכיר דירה, כשבסופו של דבר לכל מקרה מתאים המסלול שלו. 

"המסלול הרגיל", מסביר עו"ד סיימון יניב, "הוא מסלול רגיל שבו בעל הנכס מדווח לפקיד השומה על הכנסותיו מהשכירות ובהתאם על הוצאותיו. הרווח ממוסה בהתאם לשיעור המס השולי והוא תלוי גם בגילו של המשכיר". 

האפשרות השנייה היא פטור מתשלום מס על השכירות. "רבים מכירים את הפטור על השכירות", מוסיף עו"ד סיימון יניב, "שכן מדובר בפטור הניתן למי שגובים עד 5,500 שקלים דמי שכירות חודשיים. במקרה כזה אין צורך בדיווח או בתשלום לרשות המסים. למשל, מי שגובה דמי שכירות גבוהים יותר, ישלם מס ותקרת הפטור תקטן. כלומר הוא ישלם מס על החלק היחסי מהפטור".

המסלול השלישי והאחרון קשור לחוק ההסדרים שתוקן לפני מספר חודשים. לפיו, בעל הנכס ישלם 10% על ההכנסה משכירות בכל חודש, ללא קשר מה גובה דמי השכירות. כלומר, אם למשל דמי השכירות הנגבים עומדים על 6,000 שקלים בחודש, תשלום המס יעמוד על 600 שקלים בכל חודש. 

באיזה מסלול כדאי לבחור? לדברי עו"ד סיימון יניב, יש לבחון כל מקרה לגופו. "הבחירה תלויה בגובה השכירות ובהתאם לרמת ההוצאות. לכן, על כל אחד לבחון את המצב האישי שלו וכמובן את גובה ההכנסות שלו". 

תיקון נוסף שנכנס בחוק ההסדרים מתייחס למי שהם גם שוכרים וגם משכירים. "יש", מסביר עו"ד סיימון יניב, "משפחות רבות שמשכירים את הנכס שלהם ושוכרים תחתיו נכס אחר, גדול יותר. חוק ההסדרים החדש קובע כי ניתן לקזז את ההכנסות מהשכירות, אך מגביל את הסכום ל-7,500 שקלים".

"מדובר", מוסיף עו"ד סיימון יניב, "בתיקון מבורך שנכנס בחוק ההסדרים ומקל על משפחות רבות. יחד עם זאת חשוב לזכור כי התיקון תקף רק לגבי דירה אחת ורק לתא משפחתי אחד. בנוסף, לא ניתן לשלם דמי שכירות לבני משפחה". 

ליצירת קשר עם עו"ד סיימון יניב:
אתר https://yaniv-tax.co.il/ | דוא"ל [email protected] | טל 03-624554

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]  
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).

הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר