תושבת פתח תקווה בת 51 נעצרה היום (רביעי) בחשד שהונתה אנשי עסקים שונים בסכום המוערך ב-20 מיליון שקלים. בנוסף הוקפאו ארבעה נכסי נדל"ן השייכים לחשודה ובני משפחתה לצרכי חילוט לאחר שעלה חשד כי הושגו בדרך פשע.

חיסול בלוד: תושב העיר נרצח לאחר שמטען התפוצץ ברכבו
המשטרה חשפה שש דירות ששימשו לזנות בירושלים | צפו בתיעוד
 
יחידת ההונאה בשיתוף חוקרי יחידת האכיפה הכלכלית במחוז מרכז ובסיוע יחידת הסייבר פתחה בחקירה סמויה עם קבלת תלונה מתושב השרון כי הכיר לפני מספר חודשים תושבת פ"ת בשנות ה-50 לחייה ששכנעה אותו להשקיע בעסקה אותה יזמה בתחום מוצרי התינוקות.

בירור בדף הפייסבוק של החשודה מעלה לכאורה תווים לדמות נורמטיבית פעילה בקהילה שמשתייכת לקבוצות חברתיות בתחום ההורות והתינוקות.

ע"פ החשד, הקורבן מסר לה סכום של מאות אלפי שקלים מתוך כוונה לקבל בחזרה את סכום ההשקעה בתוספת ריבית. את החזר ההלוואה קיבל הקורבן בהמחאות דחויות שהתבררו בדיעבד כמזויפות.

בשיטה זו ובאמתלות דומות "עקצה" החשודה מספר קורבנות נוספים בסכום כולל המוערך ב-20 מיליון שקלים, תוך שחלקם לא קיבלו את הכסף וחלקם קיבלו חלק מהכסף, כאשר היא משתמשת בהמחאות מזויפות. חלק מן המחאות שייכות לסבתא של החשודה אשר נפטרה לפני מספר שנים.

עוד עלה כי החשודה הציגה עצמה כמי שבאמתחתה מיזם עסקי בתחום מוצרי תינוקות וכדי להוציא אותו אל הפועל היא זקוקה למשקיעים תוך הבטחת נתח רווחים עצום. אנשי העסקים שמו את מבטחם בידה העבירו לה מאות אלפי שקלים כל אחד, וזו לא רק שלא הובילה את המיזם אלא הפקידה את הכספים בחשבונות על שם בני משפחתה שגם הם עוכבו לחקירה.

היום ביצעו חוקרי יחידת ההונאה במחוז מרכז חיפושים בדירות שונות השייכות לחשודה ולמשפחתה, בסיומם נתפסו עשרות אלפי שקלים במזומן ויתרות בחשבונות שונים בסכום כולל של מעל מיליון וחצי שקלים. בנוסף הוקפאו זכויות החשודים בארבעה נכסי נדל"ן שבבעלותן. 

בתום החיפושים עצרו שוטרי היחידה את החשודה ועיכבו לחקירה את הוריה בחשד לעבירות המיוחסות להם. בהתאם לחומר הראיות בתיק, יוחלט האם לבקש בהמשך את הארכת מעצרם של החשודים.