בית משפט השלום בתל אביב דחה השבוע בקשה לאישור תביעה ייצוגית שהוגשה כנגד ישראייר בטענה כי ישראייר הפרה את הוראות חוק שירותי תעופה בעקבות ביטול טיסה של החברה. ישראייר, באמצעות ב"כ עוה"ד איתן ברוש ושרון פיאלקוב, ממשרד ארנון תדמור לוי, טענה בין היתר כי יש לדחות את הבקשה, מאחר והיא לא ראויה להידון במסגרת הליך ייצוגי ומאחר ונפלו בה כשלים רבים.

עורכי הדין הוסיפו כי בנסיבות העניין ממילא מתקיים כלל יחוד העילה הקובע עי לא ניתן לתבוע מוביל אווירי שלא באמצעות חוק התובלה האוירית ו/או חוק שירותי תעופה וכי מכיוון שהטיסה נשוא בקשת האישור בוטלה כחמישה חודשים, טרם מועד ביצועה, הרי שבהתאם להוראות חוק שירותי תעופה, המבקשת וכך גם יתר חברי הקבוצה הנטענת אינם זכאים לפיצוי כלשהו.

בית המשפט, קיבל את טענות ישראייר במלואן, דחה את בקשת האישור וחייב את המבקשת בהוצאות בסך של 15,000 ש"ח. השופט עדי הדר כתב בהחלטתו כי "מעבר לפגמים בבקשה, אי התאמתה לדיון במסגרת תובענה ייצוגית, בית המשפט  קובע כי במקרה דנן חל עקרון ייחוד העילה ולפיכך לא ניתן  לתבוע בגין ביטול הטיסה מכוח עילות שאינן קבועות בחוק שירותי תעופה, חוק התובלה האווירית ואמנת מונטריאול".

השופט הדר הוסיף כי "מאחר שהמבקשת לא תבעה בעילות הנ"ל, אלא לפי עילות אחרות, חיצוניות, אין אפשרות סבירה כי התביעה תוכרע לטובת המבקשת, ולכן בית המשפט דוחה את הבקשה".