בית משפט השלום בתל אביב דחה את תביעתו של נשיא לשכת רואי החשבון לשעבר, עופר מנירב, וחייב אותו לשלם עשרות אלפי ש"ח לנתבע. את התביעה הגיש מנירב נגד יור ועדת הביקורת של הלשכה אשר טען כי לא מגיע למנירב לקבל תואר נשיא כבוד של לשכת רואי החשבון.

השופט עמית יריב קבע כי לנתבע עומדת הגנה מכיוון שהוא הביע עמדה: "ברי, כי טוב היה אילו ההתבטאויות היו נעשות בלשון אדיבה יותר, אולם כבר נפסק בשורה של מקרים כי בית המשפט לא ישים עצמו עורך על, ולא אחראי על נימוסים והליכות".

עוד כתב השופט יריב כי הוא "סבור כי אף שהפרסום יכול להיחשב כלשון הרע על פי אופיו ומהותו, עומדות לנתבע הגנות הקבועות בדין, ועל כן יש לדחות את התביעה במלואה". השופט יריב חייב את מנירב בהוצאות הנתבע על סך 23,400 ש"ח. 

תגובת עו"ד רון לוינטל, יו"ר ועדת לשון הרע בלשכת עורכי הדין, אשר ייצג את הנתבע: "מדובר בתובע סדרתי, אשר תבע את כל בכירי לשכת רואי החשבון שהעזו להביע עמדה נגדו, ובמקרה הזה - נגד מתן תואר על פרס מפעל חיים". 

"כפי שאיבחן בית המשפט, זהו איש ציבור, אשר רוצה לקבל את מחמאות הציבור, אך מבקש לתבוע כל מי שחלילה מבקר חלקים בהתנהלותו הציבורית. רפופורט נתבע על הודעת דואר אלקטרוני אחת שבה ענה להזמנה במספר מילות ביקורת, ומנירב הגיש את התביעה רק שנה אחרי כן, בתזמון מקרי או לא עם מינויו של רפופורט ליו"ר ועדת הביקורת של הלשכה".

לוינטל הוסיף: "מלכתחילה סברנו שלא היה מקום לנהל אותה, אך ללא הועיל. זוהי התביעה השלישית בטרילוגיה של 3 תביעות דיבה שהוגשו די במקביל, שתי האחרות, נגד איריס שטרק וקובי נבון נדחו, וכעת גם זו".

ממנירב נמסר: "קיבלתי את פסק הדין וטרם הספקתי להתעמק בו דבר שאעשה בימים הקרובים אך מקריאה ראשונה שלו עולה כי בית המשפט קבע כי התנהגותו של רפופורט מקימה עילה של פרסום לשון הרע נגד מנירב, אמנם בית המשפט קבע כי ,מבחינת החוק, קיימת לנתבע הגנה מכוח סעיף 15 לחוק ,בהיות דבריו  הבעת דעה וביקורת על פעילותי בתפקיד ציבורי ולפיכך דחה את התביעה ,אך הדבר לא גורע במאום מהעובדה שמדובר בפרסום לשון הרע ובעבירה על כללי ההתנהגות המקצועית של לשכת רואי חשבון ולפיהן [ סעיף 2.ג ]: חבר ינהג בכבוד ובאדיבות כלפי עמיתו וכלפי הלשכה ומוסדותיה , והוא ימנע מכל מעשה ומחדל שיש בהם משום פגיעה, או העשויים להוות פגיעה, בכבודם או במעמדם. ודבר זה נכון שבעתיים , עת מדובר במי שמשמש כיושב ראש ועדת האתיקה של לשכת רואי חשבון".