שופט בית משפט השלום בפתח תקווה ארז נוריאלי, האריך היום (חמישי) ביממה את מעצרו של ליאור לזריאן בן ה–25 החשוד בדריסת מפגינים בכביש 531 סמוך לרעננה. 

השופט נוריאלי קיבל חלקית את בקשתה של המשטרה שדרשה הארכת מעצר בחמישה ימים וזאת כדי לאפשר לה להשלים שתיים מפעולות החקירה שלגביהן מתקיים החשד לשיבוש. עוד ציין השופט כי במידה ויתבצעו הפעולות האמורות ניתן יהיה לשחרר את לזריאן לחלופת מעצר ובכל מקרה הבהיר למשטרה כי אם בכוונתו להביאו היום להארכת מעצר נוספת הוא מצפה כי יהיה זה בלוויית הצהרת תובע.

רכב דרס מפגינים בכביש 531 (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

כזכור, ביום שני האחרון, לאחר העברת החוק לביטול עילת הסבירות, הפגינו רבים ברחבי הארץ. לזריאן חשוד שדרס שני מפגינים בכביש 531 סמוך לרעננה ופצע אותם קל. שעות לאחר המעשה הוא נעצר.

במהלך הדיון ציין סניגורו של החשוד עו"ד קובי פלומו כי מצבו של החשוד מבחינה רגשית לא טוב וגם לא של משפחתו. עוד הוא ציין לאחר ששאל את נציג המשטרה לגבי מצבם של הפצועים כי מבלי להקל ראש ברמת הפגיעה "העובדה שמדובר בפצועים קל משריטות בלבד מעידה יותר מהכל על כך שהחשוד לא התכוון לדרוס את המפגינים. הוא לא מכיר אישית אף אחד מהם. וחזקה שאם היה רוצה לדרוס הפגיעה היתה חמורה יותר. עד היום גביית העדויות לא הועילה לחקירה".

השופט נוריאלי שהחליט להאריך את המעצר התייחס לדברים: "לחשוד מיוחסות עבירות חמורות חלקן מהתחום הפלילי וחלקן מתחום התעבורה. בפעם הקודמת קבעתי כי קיים חשד סביר וקיימות עילות מעצר של מסוכנות ושיבוש מצידו של החשוד. עוצמת החשד הסביר נותרה בעינה", ציין השופט בהחלטתו.