המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין תבחר מחר את נציג הלשכה בוועדה לבחירת שופטים. כפי שפורסם לראשונה באתר מעריב אונליין, יש שני מתמודדים בלבד על הנציגות של הלשכה: מוחמד נעאמנה ממחוז צפון - המכהן בתפקיד בימים אלה ותומך בראש הלשכה עמית בכר, ויצחק נטוביץ' - העומד בראש סיעת "יוזמה – ציונות משפטית", שנמצא באופוזיציה לבכר. 

ללשכה יש שני נציגים בוועדה - גבר ואישה. הבחירות לנציגה בוועדה יתקיימו בעוד כמה חודשים. גם לתפקיד זה מתכוונים להגיש מועמדות ב"יוזמה – ציונות משפטית", כאשר המועמדת תהיה עו"ד ענת קאופמן, החברה בסיעתו של נטוביץ'. 

מאז הבחירות לראשות הלשכה, שהביאו לבכר שליטה מלאה לחלוטין במועצה הארצית של לשכת עורכי הדין שבוחרת את נציגי הלשכה בוועדה לבחירת שופטים, באופוזיציה דורשים מבכר לתת להם נציג אחד בוועדה לבחירת שופטים.  במכתב שנטוביץ' שלח לבכר לפני זמן מה, הוא רמז כי ייתכן שמתן נציג לימין מטעם לשכת עורכי הדין ימנע את המהלך לפירוק לשכת עורכי הדין שמקדם חבר הכנסת חנוך מילביצקי (הליכוד) בימים אלה. 

בכר, כפי שפורסם לראשונה ב"מעריב", הגיב למכתב באומרו שמדובר בניסיון להלך עליו אימים. בכר כתב לנטוביץ': "הוצאת את המרצע מן השק - הם ואתה רוצים ללחוץ עליי לבחור נציג נוח לוועדה לבחירת שופטים, ואז תבטלו את החוק המושחת לפירוק הלשכה". 

כל הסימנים מראים כי אם לא יהיה שינוי של הרגע האחרון, עו"ד נעאמנה ייבחר לקדנציה שנייה בתפקיד נציג לשכת עורכי הדין בוועדה לבחירת שופטים. הוועדה מונה תשעה חברים: שני שרים (אחד מהם הוא שר המשפטים), שני חברי כנסת, שלושה שופטים של בית המשפט העליון ושני נציגים של לשכת עורכי הדין. ההרכב המאוזן הזה נועד, בין השאר, לשמור על עקרון העצמאות השיפוטית, ולהביא לכך ששופטים ייבחרו משיקולים מקצועיים ולא מטעמים פוליטיים.