רשות המסים החלה לחקור חדש לפיו בעל חברת הייטק, שמרבית מניותיה נמכרו לקרן השעות בחו"ל, רכש מעובדיו אופציות שקיבלו והגיש דיווח כוזב לרשות המסים לפני הרכישה שבוצעה במועד מאוחר יותר. זאת, על מנת לאפשר לעובדים לשלם מס מופחת. במקביל, נחקר חדש לפיו בעל החברה שילם לאחד העובדים על האופציות, בין היתר בדרך של הוצאת משכורת, ומבלי שדיווח על משיכת כספים מהחברה לשימוש האישי.

כמו כן, גם גרושתו של בעל חברת ההייטק נחקרה, והיא חשודה בכך שלא דיווחה כנדרש על חלק מהכנסותיה ממכירת המניות שקיבלה במסגרת הסכם הגירושין. המעורבים בפרשה נעצרו והובאו בפני שופט ביום רביעי האחרון.

מדובר בחברה שמכרה לפני מספר שנים חלק ניכר מהון המניות שלה לקרן השקעות זרה, וכשנה לפני המכירה, רכש בעל החברה שהחזיק אז בכ-50% מהמניות, משני עובדים בחברה את האופציות שהוענקו להם. בנוסף, בעל החברה רכש מגרושתו מניות שקיבלה במסגרת הסכם הגירושים ביניהם תמורת סכום של שישה מיליון שקלים. האופציות שהוענקו לעובדים ניתנו במסגרת מסלול הוני, לפי סעיף 102 לפקודת מס הכנסה, כלומר - אופציות שהיו אמורות להיות מוחזקות בידי נאמן לתקופה של שנתיים, ולאחר מכן היו זכאים העובדים למכור אותן ולשלם בגין התמורה שיעור מס בגובה 25%. זאת, במקום שיעור מס שולי לפי גובה שכרם, שהיה עשוי להגיע עד לשיעור של 47%. על פי הדיווח שהוגש לרשות המסים, בעל החברה רכש את האופציות משני העובדים, בדיוק שנתיים לאחר שהוענקו להם.

במהלך דיוני השומה עם פקיד השומה בכפר סבא, הצהיר החשוד כי מועד רכישת המניות מהעובדים אינו בהתאם לדיווח, וכי קיימים הסכמים מוקדמים יותר שנחתמו בינו לבין שני העובדים. לאור הצהרותיו, העביר פקיד השומה את הממצאים לפקיד שומה חקירות מרכז, אשר פתח בחקירה סמויה שממנה עלה כי אכן היו הסכמי מכירה קודמים, כפי שהצהיר החשוד ואף נוהלה תביעה של העובדים כנגד החשוד, אשר לטענתם הסתיר ולא גילה להם על המגעים שהתנהלו בינו לבין קר ההשקעות למכירת החברה. התביעה הסתיימה לבסוף בגישור בין הצדדים.

במסגרת החקירה, נודע כי בעל בהחברה רכש מניות מגרושתו בסכום של שישה מיליון שקלים, וכי גרושתו הצטרפה לתביעות שהגישו העובדים כנגד בעל החברה, ולאחריה הגיעה להסכם פשרה עם הגרוש, ששילם לה ארבעה מיליון שקלים נוספים. מהחקירה עוד עולה חשד, כי גרושתו של בעל החברה לא דיווחה כנדרש לרשות המסים על הכנסותיה מתוספת התשלום שקיבלה במסגרת הסכם הפשרה בין הצדדים.