המשטרה יכולה לנסות ולהיאבק בפשיעה במגזר הערבי, לתפוס נשקים ולמנות סיכולים אולם משהו לא טוב קורה במגזר שמחייב טיפול שורש מעמיק אחרת השנה הזאת תיחרט בתודעה של כולנו כמחריבה של המגזר - עם 138 קורבנות מאז תחילת שנת 2023.

חיסול נוסף אירע במהלך הלילה במגזר וכארבע שעות קודם לכן התקבלה מבית החולים רמב"ם בחיפה הודעת הפטירה המאוחרת של קורבן ירי משפרעם ארבעה ימים קודם לכן בעוד סוף שבוע אלים.

סמוך לשעה 03:30 לפנות בוקר שבת התקבלו במוקד 100 של המשטרה ו–101 של מד"א דיווחים אודות קטטה אלימה שנתגלעה ככל הנראה במחנה הפליטים שועפאט ועל ארבעה פצועי ירי שהגיעו למעבר מ.פ שועפאט עם פציעות חודרות. בהמשך נקבע מותו של אחד מהם, צעיר בשנות ה -20 לחייו ואילו השלושה פונו במצב קשה לבית החולים.

כוחות משטרה גדולים מתחנת שפט הגיעו למעבר מ.פ שועפאט ופתחו בחקירה לבירור נסיבות האירוע, במהלכה עלה החשד לפיו הרצח התחולל במהלך קטטה בין המעורבים שהתרחשה במ.פ שעופאט. הכוחות נכנסו פנימה לגבות עדויות ולנסות ולאתר חשודים במעשה. בתוך כך, עצרה המשטרה חשוד בשנות ה-20 לחייו ברצח במחנה הפליטים שועפאט, תושב המקום, שפונה גם הוא לבית החולים כשהוא פצוע.

כחמש שעות קודם לכן התקבלה מבית החולים רמב"ם בחיפה הודעה מאוחרת על קביעת מותו של אימן סועאד, תושב שפרעם, ארבעה ימים אחרי שנפצע באורח אנוש במהלך ירי שבוצע לעברו בחנות מכולת בשפרעם, מבית החולים רמב"ם בחיפה נמסר כי מותו של סועאד נקבע  לאחר שלא שרד את הפציעה גם אחרי ניתוח שעבר בניסיון להציל את חייו. 

בעקבות הודעת הפטירה המאוחרת, סמוך למחלקת טיפול נמרץ החלה התפרצות רגשות שהובילה את הביטחון של בית החולים להזעיק למקום כוחות יס"מ ממרחב מנשה במשטרה במטרה להשליט סדר במקום.

מדובר בעוד קורבן רצח במסגרת הסכסוך המדמם בין משפחות סואעד לחאלדי משפרעם, סכסוך שרק בשלושה החודשים האחרונים כבר גבה מחיר של 16 בני אדם משתי המשפחות, בינתיים ללא עצורים. 

אגב, לפני קצת יותר מחודש במהלך חודש יוני חוסל אמיר סואעד, אחיינו של אימן.

במשטרה מעריכים כי הנקמה של משפחת סועאד לא איחרה לבוא ויממה בלבד לאחר החיסול של אמיר חוסלו מטווח קצר אב ובנו מוחמד חאלדי בן ה-26 ואביו עומר חאלדי בן ה-61.