הלובי למלחמה באלימות מינית פועל בשנים האחרונות מול גורמים שונים בכנסת, לייעול החקיקה והאכיפה על עבירות מין לסוגיהן. בשנה האחרונה הן נפגשו עם פרקליט המדינה, עמית איסמן, ולדבריהן הצעדים עליהם דנו עמו לא זכו לקידום משמעותי מאז.

קטין ביצע עבירות חמורות והוקל עונשו; שופט בכיר לביהמ"ש: "השאירו את עונשו כנגזר"
הסתובב עירום והציג אביזרי מין: רב בדרום נעצר בחשד לעבירות מין חמורות בקטינים

"המפגש והאפשרות שניתנה לנו להשמיע את קולנו ובקשותינו הגיעו עם הבטחה מצד הפרקליטות לצאת לדרך משותפת ולמהלכים של שיתוף ציבור, שמיעת עדויות, התאמה של השירותים לצרכים והכשרה טובה יותר של עובדי הפרקליטות לקשר עם נפגעות ונפגעי עבירה", מסר הלובי. "אך מאז אותה פגישה עבר הזמן ושום דבר לא השתנה. הדלת שנפתחה בפנינו נסגרה ונותרנו ללא מענה".

מאז, גילו בלובי כי איסמן מנוי על עדכוני המייל של הארגון, והחליטו לפנות אליו ישירות דרך הניוזלטר. בהודעה שעליה חתומה מנכ"לית הלובי, יעל שרר, נכתב:

"קל לדבר. קל לומר שאיכפת. קל לספר כמה הנושא חשוב אבל נוכחנו שוב שכאשר נפגעים ונפגעות מפסיקים להיות קורבן פסיבי ונרמס ומבקשים בקול רם לדבר על החוויות שלהם ועל שינוי, הרחמים הופכים לכעס", כתבו. "כאילו שלנו אסור לעולם להעביר ביקורת ואנחנו צריכות להיות אך ורק אסירות תודה תמיד על כל דבר. יש לנו קול משלנו - שלא נאפשר להשתיק. הגיע הזמן לעבודה המשותפת אליה התחייבת".