עתירה הוגשה נגד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, מפכ"ל המשטרה והמשטרה במטרה להרחיב את תפקידי הלוחמה המוצעים במשטרה ובכללם ביחידות ימ"ס איו"ש, ובכלל בתפקיד מסתערבות. 

בעתירה נטען כי העותרת, המיוצגת על ידי  עורכי הדין ינור ברטנטל עמיחי ויינברגר ועדי קליין, עברה בהצלחה קורס יחידת מסתערבים של מג"ב בהשלמה חילית המיועדת ללוחמי ימ"ס סיני וימ"ס איו"ש. אולם על פי הנטען, נאמר לה על ידי מפקדיה כי הגם שהינה מתאימה מבחינת כישוריה ויכולותיה הפיזיות לשרת בימ"ס איו"ש, ועל אף שמפקד מג"ב מעוניין בשירות נשים ביחידה, מספר קטן של אנשים בתוך היחידה אינם מעוניינים בשרות משותף עם נשים ומשכך היחידה באיו"ש סגורה בפניה ובפני חברותיה.

"החלטה זו, בכל הכבוד הראוי, נגועה באפליה מוסדית פסולה, מדיניות שגויה, הדרה קטגורית ואף אישית של העותרת מתפקיד לוחמת בימ"ס איו"ש, אך ורק בשל היותה אישה. להווי ידוע כי יחידת מג"ב במשטרה פתחה זה מכבר את השירות בתפקידי לוחמה ביחידות מסתערבים בגזרות השונות בפני נשים. על אף האמור, תפקיד הלוחמה בימ"ס בגזרת איו"ש נותר סגור בפני נשים, מבלי שהוצג כל נימוק למדיניות זו, למעט ההבנה כי קיימת פסילה כללית מגדרית של נשים משירות בתפקיד בגזרת איו"ש", נכתב. 

עוד נטען כי מדובר בפגיעה חמורה בזכות לשוויון של נשים במשטרה על בסיס שיקולים לא ענייניים, כאשר נראה כי החריג הקבוע בחוק אשר בהתקיימו תחשב שלילת תפקיד זה או אחר כלגיטימית- אינו מתקיים בעניינינו. תגובת המשטרה תובא לכשתתקבל. 

מהמשטרה נמסר: "אנו נשיב לעתירה כמקובל בבית המשפט ולא באמצעי התקשורת".

עו''ד עמיחי ויינברגר (צילום: נתי לוי)
עו''ד עמיחי ויינברגר (צילום: נתי לוי)