פרקליטות מחוז חיפה הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד סלימאן זידאת, בן 51 תושב נצרת, תושב נצרת בגין עבירות של סחיטה באיומים, קשירת קשר וקבלת דבר במרמה.

לידי המשטרה הגיעו דיווחים ולפיהם לאורך תקופה ממושכת ומידי יום שבת בשוק הפשפשים בחיפה, זידאת נהג לגבות מהרוכלים בין 100 ל-200 ש"ח עבור הצבת דוכן בשוק, , על אף שהעירייה אינה דורשת תשלום. במקרים בהם בעלי הדוכנים סירבו לשלם – זידאת השמיע בפניהם איומים קשים. במהלך חקירת המשטרה עלה כי זידאת עובד עם אדם שעל פי החשד סוחט רוכלים בשווקים אחרים.

בשל כך, המשטרה פתחה בחקירה סמויה ובמהלכה הוחלט לשלוח שוטרים סמויים במסווה של רוכלים לשוק הפשפשים בחיפה. במסגרת הפעילות, הגיעה שוטר סמוי במטרה להקים דוכן למכירת בגדים משומשים ועם הגעתו פנו אליו הרוכלים במקום ואמרו שעליו לפנות לזידאת על מנת שיורה להם היכן יוכל להציב את הדוכן. בהמשך לכך, ניגש השוטר הסמוי אליו אמר לו כי ברצונו לפתוח דוכן. זידאת הצביע על מיקום בו יוכל למקם את הדוכן ודרש ממנו לשלם 200 ש"ח כתנאי להצבת הדוכן בשוק. לאחר שהשוטר הבהיר כי אין בכוונתו לשלם – זידאת הבהיר כי לא יוכל להקים את הדוכן, אך השוטר החל בהקמת הדוכן. 

זידאת , שהבחין בכך, ניגש אל השוטר הסמוי ודרש ממנו את התשלום, תוך שבעט בדברים שהיו בדוכן ואיים באגרוף: "זה שטח שלי, אל תפתח.... זה שלי. תפתח, אני אשרוף אותך עם הבגדים", ומיד לאחר מכן בעט בסחורה. זידאת המשיך לאיים על השוטר  כדי להניעו לשלם לו באומרו: "אל תפתח. אתה מבין? אני אשבור לך את הראש...אל תפתח… תקפל את זה ותלך, סע, קח את זה ותלך הביתה..".

בשלב הזה השוטר הסמוי שילם לחשוד 200 שקלים ומיד לאחר מכן עצרו בלשי הימ"ר את החשוד ועצרו חשוד נוסף בהפעלתו. בחקירת המשטרה התברר כי על פי ההערכות מילוני שקלים נגבו עד כה מרוכלים בניגוד לחוק. בחקירה היעדו הרוכלים שנהגו לשלם באופן תדיר וחלק אף העידו שספגו איומים. 

בכתב האישום צוין, כי החל מחודש ספטמבר 2021 ועד ראשית שנת 2023, הקים מ', קטין, דוכן בשוק לממכר בגדים משומשים. הנאשם הורה לו היכן למקם את הדוכן ודרש ממנו לשלם לו סך של 150 שקלים. משסרב מ' לשלם לנאשם, איים עליו הנאשם בכך שצעק עליו, קילל אותו ובאחד מהמועדים בעט בסחורה של מ' ואיים עליו באמרו כי "ישבור לו את הרגליים" ויעיף אותו מהשוק, ושאם מ' יחזור עוד פעם הוא "יכסח" אותו.

בשל מעשים אלה של הנאשם, נאלץ מ' לעזוב את השוק מבלי למכור את מרכולתו. מאז, בהמשך לאיומיו של הנאשם ובשל פחדו של מ' ממנו, נהג מ' לשלם לנאשם סך של 200 שקלים בכל פעם שהקים דוכן בשוק.

סנ״צ יוני חג׳ג, ראש מפלג תשאול ימ״ר חוף, מסר: "מחוז חוף מגביר את הלחץ על מחוללי הפשיעה בכלל ועל עבירות הפוגעות במרקם החיים התקין בפרט. עבירות הסחיטה באיומים הינן מהעבירות הקשות והחמורות בפרט בשל חששם של הקורבנות לערב את המשטרה ולהגיש תלונה. במקרה הנוכחי בשל אינדיקציה שהגיעה לידינו הצלחנו להניח את ידינו על החשוד שבמשך שנים סחט את בעלי הדוכנים בשוק ופגע בפרנסתם. פענוח זה מצטרף לשורה של פרשיות נוספות שעניינן סד״ח שפוענחו לאחרונה על ידי ימ״ר חוף".